´╗┐
They seem to make lots of good flash cms templates that has animation and sound.

Patrzysz na wiadomo┼Ťci znalezione dla zapytania: testy Audi





Temat: Sportowy dwuosobowy-jaki?
MX5 MR2 Barchetta Hyundai Tiburon ale lepiej...
Definicja sportowego to nie moc silnika tylko reagowanie na gaz i
kierownice a osiagi biora sie ze stosunku kg/KM. O egzotycznych
monstrach tu, zdaje sie, nie rozmawiamy bo to ma byc rada dla rodaka a
nie sen rybaka.
Nie musi byc dwuosobowy zeby byc sportowy.

Zaraz bedzie nowy Mini Cooper i juz ten ze 115 KM silnikiem wystarczy
(choc typ S ze 170 KM to cos). Ale to wszystko kwestia kasy a one drogie.
Tez drogi ale fajny jest Peugeot 206 cc 2,0 z lamanym dachem Mozna
poszukac starszych, 5-6 letnich AUDI 4 S, Subaru Imprezy GT, Starego
BMW M3 bym sie raczej bal, bo zeby byl "przystepny" to juz musialby byc
emeryt.

Jak ma byc dwuosobowy (image, image) to bestsellerem swiatowym jest
od lat Mazda Miata MX-5 jako w miare przystepny samochodzik dajacy
wielki "fun" no i z wygladem "brytyjskim". I sie nie psuje (testy TUV). Zaraz
potem Toyota MR-2, bo fantastycznie jezdzi po zakretach i wyglada jak
mlodsze rodzenstwo Boxstera (no-prawie...). Zaskocze Was ale Fiat
Barchetta to fajny pojazd i daje duzo zabawy i wcale nie jest po fiatowsku
badziewiasto wykonczony, a na rynku juz troche starszych rocznikow jest.
Jak sie ma wiecej szmalu to mozna sie przyjrzec nowemu, ale tylko
nowemu, modelowi Hyundaia Coupe (Tiburon) ktory wyglada troche jak
Ferrari 456, ma 180 KM w wersji 3 litrowej ale juz 2 litrowe 140 KM - jezdzi.
Podobno - bo akurat Hyundai i Cooper S to JEDYNE 2 pojazdy tu
opisywane ktorymi NIE JEZDZILEM.

Ale lepiej... poszukac 20 letniego Porsche 911 - i sie wyjasni co to jest
sportowy samochod. A one sie NIE PSUJA I NABIERAJA WARTOSCI Z
KAZDYM ROKIEM.

Zadne Camaro, zadne TransAmy, zadne BMW 850 - to NIE SA
SAMOCHODY SPORTOWE.

Jak sie boisz 20 latka (911) to kup Mazde.
Wiem, co mowie.





Temat: ┼Ül─ůsk: 6 ofiar na drodze
remo29 napisał:

Naszła mnie natomiast taka refleksja:
> zewsz─ůd jeste┼Ťmy mamieni superelektronicznymi wynalazkami,
> superbezbpieczeństwem; kupisz to a tamto - będziesz "bezpieczny i
rodzinny"...
> Pewnie si─Ö powtarzam, ale 5 gwiazdek w testach NCAP, 300 KM, 6 poduszek, ABS,
> EBD etc. nie zast─ůpi wyobra┼║ni... Publikuje si─Ö rewelacyjne dane, sprzedaje
si─Ö
>
> pozorn─ů beztrosk─Ö. Ale czy kto┼Ť bada┼é ile BMW 7 potrzebuje na wyhamowanie ze
> 150 km/h na patataju za Gliwicami? Nie! Czy kto┼Ť bada┼é efekty crashu audi A8
z
> autosanem H9? Nie! Czy kto┼Ť bada┼é jak zachowa si─Ö EBD laguny II kiedy prawym
> tylnym kołem najedzie się na 20-centymertrowy krawężnik? Nie! Czy 6 poduszek
> camry V6 wystarczy na 100-letni─ů topol─Ö na ┼éuku w ┼üagiewnikach? Nie!
> Kochani elektronika ma wspomaga─ç, a nie zast─Öpowa─ç szare kom├│rki!!!

hip: To wa┼╝ny i m─ůdry tekst. Popatrzmy na to forum. Licytacje ile jaki samoch├│d
ma poduszek, ile gwiazdek a nawet p├│┼é gwaiazdek. Mnie osobi┼Ťcie te gwiazdkowe
wyliczanki ju┼╝ po prostu ┼Ťmiesz─ů. W strasznych wypadkach gin─ů ludzie
jad─ůcy "dobrymi", drogimi i "bezpiecznymi" samochodami. Tak jakby te gwiadki to
były tylko pobożne życzenia i powód do dumy i szpanu: oto mam dobry, bezpieczny
i drogi samoch├│d, sta─ç mnie na takie cacko bo mam szmal. A reszta won z drogi
na pobocze.
Ostatnio je┼╝d┼╝─Ö du┼╝o poza Warszaw─ů i obserwuj─Ö co si─Ö dzieje. Policji coraz
mniej, wariat├│w (najcz─Ö┼Ťciej okratowanych) coraz wi─Öcej. Jak spotykam gro┼║ny
wypadek to z reguły samochody te "bezpieczniejsze". Już dawno nie widziałem
malucha, cc czy tico. Mo┼╝e to przypadek, a mo┼╝e wcale nie.
Strzelam: w tym roku liczba ofiar ┼Ťmiertelnych na polskich drogach zn├│w
wzro┼Ťnie...
pozdr





Temat: Sk─ůd si─Ö bior─ů takie bzdury o Alfach ?
orko_orko napisał:

> To nie bzdury to prawda.
> Mam od 1,5 roku alfe 146 1,4 TS i tylko 1 miesi─ůc po zakupie by┼éo dobrze a
pote
> m
> problem na problemie. Mówisz ASO była serwisowana i co wyszło, kupa kasy a
> problemy zostały.
> Nie wiem sk─ůd ty bierzesz takie g┼éupoty o kosztach utrzymania, ┼╝e s─ů takie
same
> ?
> Mam por├│wnanie z du┼╝─ů ilo┼Ťci─ů aut i jako┼Ť Alfa wychodzi najdro┼╝ej ciekawe,
> ch─Ötnie bym wzi─ů┼é namiary na te tanie serwisy gdzie si─Ö znaj─ů na rzeczy, bo
> jako┼Ť jeszcze tam nie trafi┼éem.
> Je┼Ťli chodzi o wygl─ůd to auto jest super, ale je┼Ťli chodzi o niezawodno┼Ťci to
> tak jak podaj─ů w testach 1 od ko┼äca.
> Pozdrawiam wszystkich szcz─Ö┼Ťliwych posiadaczy niepsuj─ůcych si─Ö, co chwila Alf.

Niezgadzam si─Ö z tym absolutnie !!! Alfy s─ů dobre i si─Ö nie psuj─ů, mia┼éem 146
TS 1.4 z 1999 roku, jeździłem dwa lata i autko nigdy się nie zepsuło !!!
wszystko było 100% sprawne, jak je sprzedawałem miało 57 tys. km przebiegu,
icz┼éowiek kt├│ry kupi┼é odemnie t─ů alf─Ö jest z niej bardzo zadowolony i je┼║dzi
do┼Ť─ç du┼╝o km rocznie. Mam od marca 156 z 2000 roku, ma prawie 100 ty┼Ť km
przebiegu i nic z┼éego si─Ö z ni─ů nie dzieje, autko ma jedynie zarysowan─ů
przedni─ů szyb─Ö kt├│r─ů wartoby┼éoby wymieni─ç i jak kupowa┼éem wybity by┼é prawy
┼é─ůcznik stabilizatora kt├│ry wymieni┼éem. Je┼╝dz─Ö i n ic nie robi─Ö poza
tankowaniem ... . Obawiam si─Ö ┼╝e po prostu trafi┼ée┼Ť kiepski egz. a takich
prawd─Ö m├│wi─ůc jest niestety sporo .......... Co do serwisowania moje obie
serwisowane były w ASO Alfy we Wrocławiu lub w ASO Fiata w okolicy mojego
zamieszkania. I tu na marginesie por├│wnaj ceny ASO w Alfie a w Audi, Bmw ( 260
z┼é roboczogodzina )czy Mercu. Nale┼╝y by─ç konsekwentnym kupuj─ůc alf─Ö i niedawa─ç
przy niej grzeba─ç partacz─ů bo narobi─ů tylko szkody ! Pozdrawiam




Temat: Do Auto Dzi┼Ť i Jutro
Go┼Ť─ç portalu: Nikolas napisa┼é(a):

> Bardzo podobal mi sie wasz test chipow i modulow do TDi i HDi. Jednak
> pozostawil pewien niedosyt a mianowicie ile takie
> auto pali po modyfikacji i jakie jest ryzyko. Jak tez rozumiec ze wasz Golf
> seria od 0-100 w 10,77s? W katalogach z reguly
> podaja ponad 11s? Czy podniesienie momentu w opisywanym Audi A3 z 210 Nm do 300
>
> nie jest niebezpieczne?

Witam serdecznie!
Szanowny miha czesciowo uprzedzil moja odpowiedz. I zrobil
to bardzo dobrze! Nie bede sie rozwodzil nad warunkami
pomiarow, zastosowanymi oponami, zadaniami kierowcy
testowego itd. Zwracam jedynie uwage na fakt, ze
generalnie (przynajmniej dotyczy to pomiarow w ktorych
uczestniczylem osobiscie) wyniki przyspieszen aut
seryjnych sa nieznacznie lepsze od tych zakladanych przez
producenta.Zawsze milo jest rozczarowac sie pozytywnie
(regula nie dotyczy marek ze znacznym rozpietoscia
statystyczna parametrow technicznych - Daewoo, Fiat, FSO,
Kia itd)
Jesli zamierzasz poddac swojego golfa tym modyfikacjom
polecam wariant klasyczny lub cyfrowy. Zysk jest znaczny,
ryzyko przeciazenia silnika praktycznie znikome, wymogi co
do sposobu eksploatacji zgodne z zaleceniami producenta
auta. Wariant sport wynmaga juz wiekszej uwagi podczas
eksploatacji (wymiana oleju silnikowego co 10 tys. km,
delikatne traktowanie zimnego silnika, dbanie o stan
lozysk turbiny itd), gdyz mocno meczy juz seryjne
mechanizmy jednostki napedowej.
Niech nie zwioda Cie liczby! W turbodoladowanym silniku
diesla najnowszej generacji przyrosty momentu obrotowego z
231 do 310 Nm nie sa czyms szczegolnym i nie maja wplywu
na trwalosc jednostki napedowej (oczywiscie znowu
powracamy do tematu: eksploatacja. Katowanie zimnego
silnika i notoryczne znecanie sie nad wzmocnionym motorem
szybko doprowadzi do jego zgonu, ale takiego postepowania
w dlugim przedziale czasu nie wytrzyma nawet seryjnie
oprogramowany silnik!)
Pozdrawiam!
Robert M.




Temat: JAZDA NOWYM BMW 530d - pierwsze wrazenia
Wiekszosc rzeczy o ktorych pisze Szymi uwazam za nieprawdziwe albo bzdurne

1.O wygladzie sie nie dyskutuje - sprawa gustu. 5 prezentuje sie bardzo dobrze
i to znacznie lepiej niz na foto. Seria 7 byla pomyslana nie o Europie - poza
nia sa inne gusta i co innego sie ludziom podoba. To sie akurat sprawdzilo.
Zreszta rekordy sprzedazy BMW bije w USA i Azji (Japonia, Chiny itd) gdzie
potencjal rozwoju sprzedazy jest ogromny a w Europie max 2% - Greenblack:
Bangla bym tak szybko nie wyrzucal tylko dalbym mu inna funkcje! :))

2.Co do spasowania elementow - totalna bzdura. Moze masz problemy ze wzrokiem
albo pomyliles samochody. Chyba nie wiesz jaka procedure przechodza te
samochody zeby uzyskac jakosc i ile osob to sprawdza i za to odpowiada. To nie
jest Fiat czy inny Ford. Jezeli cos takiego by sie zdarzylo to sporo osob leci..
To samo z tym lakierem , to juz przegiales ...nie opowiadaj ludziom takich
bzdur - chyba nie wiesz na czym polega ta technologia lakierowania i jak to
wyglada. Tu nawet tzw polcien ktory widac tylko lampa halotronowa i jest takimi
lampami sprawdzany nie ma prawa sie przeslizgnac...

a propos : Turcy montuja prawie wylacznie w Monachium i to serie 3 - i co
podpadla?

3. Deska sie wydaje koledze za wielka... co to za wniosek??? o czym w ogole
mowisz? Co do deski to mozna miec zastrzezenia do gornej plyty
(material mi osobiscie wydaje sie niespecjalny) ale ta bedzie napewno w czasie
produkcji zmieniona na inny plastik jak to bylo z 3.
A napisales ze plastiki ok..

4. A teraz Diesel - to nie jest TDI Audi (nie tych CR2) ze sie trzesie - Common
Rail nie ma az takich wibracji ze je czuc przy odpalaniu. Auto na pewno sie nie
zatrzeslo.... Co do spalania chyba jechales po raz pierwszy z komputerem i do
tego na zimnym silniku??? :
"i ruszam. na ostrobramskiej wcisnalem do konca i wyraznie poszedl do przodu"
ile nim przejechales-3km? Proponuje ci zrobic ten sam numer jakims "maluchem"
dieslem - bardzo sie zdziwisz jakie bedzie mial spalanie.
Jedynie przyznam ci racje jak chodzi o to ze jest cichy - przy 130 o 2dB mniej
od konkurencji.

Szkoda ze takie "testy" ukazuja sie na tym forum.

Pozdrowienia z Dingolfing W 2.4.



Temat: Z dedykacja dla skodofobow :)
W Wielkiej Brytanii Skoda zawsze cieszy┼éa si─Ö du┼╝ym uznaniem. Pami─Ötam - za czas├│w modelu 105-120 Angole uznali w rankingu, ┼╝e jest to "niesprawiedliwie o┼Ťmieszony samoch├│d", a nad Rapidem wr─Öcz si─Ö rozp┼éywali :)

A propos Top Gear: ostatnie kilka odcinków powaliło mnie z nóg:
- test "stary-nowy": por├│wnanie starego rajdowego Escorta (tylnonap─Ödowy) z seryjnym Focusem RS. Okr─ů┼╝enie toru szybciej pokonuje ...Focus! Podobnie jest z Audi Coupe Quattro (chyba to by┼éo 200 Quattro) - rajdowe - z LAncerem EVO VIII (seryjny model). Wygra┼é z du┼╝─ů przewag─ů Lancer! Konkluzja - obecne seryjne samochody s─ů tak szybkie jak auta rajdowe sprzed 20 lat
- por├│wnanie Lancera EVO VIII (seryjny tuning 400KM) z Lamborghini Gallardo. Na torze Lancer ...szybszy od Gallardo!
- por├│wnanie elastyczno┼Ťci tego samego Lancera z ...Fiatem Stilo kombi 1.6. Pr─Ödko┼Ť─ç 50km/h, najwy┼╝szy bieg i gaz do pod┼éogi. Tuningowany Lancer ma tak du┼╝─ů turbodziur─Ö, ┼╝e na dystansie 2700m nie dogoni┼é Stilo :)
- superciekawe por├│wnanie rajdowego EVO VI (grupa A - 300KM) z ...bobslejem :) W Lillehammer wzd┼éu┼╝ toru saneczkowego biegnie droga - d┼éugo┼Ť─ç toru od startu do mety jest pr├│wnywalna z d┼éugo┼Ťci─ů trasy samochodu. W bobsleju 4-osobowa grupa olimpijczyk├│w-bobsleist├│w (w tym jeden redaktor TopGear :) ), za kierownic─ů Lancera Hennig Solberg, kt├│ry t─Ö tras─Ö zna na pami─Ö─ç. Pojedynek wygrywa bobslej! R├│┼╝nica czasu na mecie to ponad 2 sekundy.
Zszokowa┼éy mnie przeci─ů┼╝enia w bobsleju na zakr─Ötach - ponad 5g, a w jednym miejscu nawet 6,5g - wi─Öcej ni┼╝ w F1!

TopGear jest tak genialnym programem, ┼╝e w domu ogl─ůdaja go wszyscy, w┼é─ůcznie z moja matk─ů, kt├│r─ů z samochod├│w interesuje tyle, ┼╝eby nie rpzecieka┼é, nie trz─ůs┼é i dowi├│z┼é na miejsce :)




Temat: Kupuj─ůc auto - czym sie kierujecie?
Na pewno nie slucham w tej kwestii znajomych...

- Marka - jej prestiz ale tylko taki ktory wyraza sie w jakosci, czyli odpada
dla mnie np badz co badz prestizowa marka Alfa Romeo lub Lancia.

- wyglad - przede wszystkim wnetrza, w drugiej kolejnosci wyglad zewnetrzny.
Bezowa skora, chrom i drewno- nie lubie aluminium we wnetrzu. To wskazuje na
to ze najbardziej pod tym wzgledem lubie auta brytyjskie - Jaguar, Bentley ;-)
Jakosc plastikow. Lubie duzo ladnie podswietlonych przyciskow i nienawidze
dlugich i cienkich kikutow od manualnej skrzyni biegow, ktorymi podczas zmiany
biegow wachluje sie po calym wnetrzu auta :-) Najchetniej automatyczna
skrzynia biegow. Nie znosze takze cienkiej duzej kierownicy... ;-)
Nie lubie w aucie zbyt duzo wolnych przestrzeni - wole dopasowane wnetrza jak
np w Jaguarze, ktory wg wielu jest ciasny a wg mnie(185 cm wzrostu) jest
idealny.

Co do wygladu zewnetrznego to lubie auta malo kontrowersyjne, o klasycznej
linii, rzeklbym konserwatywne. Czyli np poprzednie BMW 7, poprzednie Audi A8,
bardzo podoba mi sie od wielu lat Cadillac Seville STS.

- dopiero w dalszej kolejnosci sa osiagi - nie lubie juz 4 cylindrowcow nawet
z turbo, a wiec minimum 6 cylindrow.

- auto musi byc ciche- zarowno silnik jak i odglosy toczenia - ktorych
nienawidze w autach nizszych klas.

- jakosc wykonania - nienawidze jak mi cos w aucie trzeszczy, stuka i puka.

Poza dyskusja jest kwestia bezpieczenstwa - nie kupilbym np auta typu Kia
Carnival, ktory ponoc bardzo slabo zaliczyl crash-test.

To chyba wszystko :-)
Aha- musi miec klimatyzacje, wygodne fotele i dobre swiatla :-)

To taki skrot...

Pozdrawiam



Temat: VW PHATEON - czyli wra┼╝enia z ...
Go┼Ť─ç portalu: toyot napisa┼é(a):

> Premiera A8 by┼éa celowo op├│┼║niana przez VW o prawie rok by da─ç odpowiedni─ů
> oprawę premierze Phaetona. Phaeton ukazał się jako pierwszy, jest wyraźnie
> bardziej promowany, A8 na razie dostało tylko silniki V8. Widać że Phaeton ma
> sta─ç wy┼╝ej ni┼╝ A8 i nie jest to wszystko chyba w interesie Audi. Pytasz kto
> ma spr├│bowa─ç ? Na razie to VW jest w┼éa┼Ťcicielem Audi a nie odwrotnie...

Wszystko to zalatuje strasznie jakims spiskiem... VW najpierw latami
katapultuje Audi na poziom Mercedesa & Co. po to, zeby potem go wykonczyc...

> Je┼Ťli do┼╝yj─Ö czas├│w gdy Mer i BMW b─Öd─ů alternatyw─ů dla Audi to przyznam ci
> racj─Ö. Owszem, Audi jest alternatyw─ů, ale, jak pisa┼éem, jest zawsze
> tym "trzecim" i nie zanosi się żeby to się zmieniło.

To Twoja opinia ale inni (a nie jest ich malo) widza ta sprawe zupelnie
inaczej. Doniesienia prasowe, testy, zestawienia lokuja juz od lat Audi wraz z
Mercedesem i BMW w tej samej klasie. Te marki roznia sie imagem ale ten image
jest na tak samo wysokim poziomie. Bankier, tradycyjny rzemieslnik,
konserwatywny fabrykant chetniej zdecyduje sie Mercedesa (choc nie jest to
regula) - mlody przedsiebiorca, majacy przykladowo do czynienia z nowymi
technologiami, reklama itd. chetniej decyduje sie na Audi. Oba swiatki sa na
podobnym poziomie choc bardzo od siebie odmienne. To tak jak rozne gatunki win,
jedno lzejsze, drugie ciezsze ale oba rownie wykwntne..

> Poważnie uważasz za argument to, że Schroeder zasiadał w radzie nadzorczej VW
> i teraz je┼║dzi A8 ? Nawet jak si─Ö przesi─ůdzie na Phaetona to pozostanie mi
> jedynie ten sam komentarz. Interesy, interesy...

Stoiber jezdzi BMW, Kohl jezdil Mercedesm... "interesy, interesy". Gdyby Audi
bylo tak tragiczne jakosciowo w zestawieniu z BMW czy Mercedesem interes
panstwa stanalby ponad wszystkim :o)

> > W stanach Audi i owszem nie ma imageu ale to wlasnie jest spuscizna czasow
> , w
> > ktorych Audi byl lokowany ponizej Forda. Audi zrujnowalo wtedy swoje imie
> > doszczetnie seria samochodow z katastrofalna (automatyczna) skrzynia biego
> w,
> > ktora ma na swoim sumieniu zycie kilku Amerykanow. W Europie nikt tego nie
>
> > pamieta.
>
> Mo┼╝e szkoda...

Nie moge wyzbyc sie wrazenia, ze "masz cos" wobec Audi. Ale wierz mi: kazdy
producent ma jakies zwloki w szafie..., rowniez Mercedes i BMW.

> Na poważnie porównywać VW z Volvo to mógł tylko Niemiec...

Bo Niemcy to taki egzotyczny, zupelnie glupi narodek, nie majacy pojecia o
samochodach... A co o nas Polakach? Nosimy wasy i kradniemy?

> Volvo ma klas─Ö i to wszystko na ten temat.

No jesli to juz wszystko, to nie jest az tak zle :o)

> Czyli jednak Skodzina b─Ödzie reprezentowa─ç Grup─Ö w ni┼╝szych klasach ?
> Powodzenia !!!

A czy to zly samochod? Kto serio jeszcze 10 lat temu myslal, ze skoda moze
stanowic konkurencje dla takich marek jak Renault, Opel. Poczekajmy co
przyniesie czas.



Temat: TCF vs. DALF C1
Ja romanistyki nigdy nie studiowalam i jakos mi sie udalo uzyskac poziom B2 i niewiele mi brakowalo do C1, wiec jesli Ty studiujesz romanistyke i jesli bylas np. we Francji, to nie przypuszczam, zebys miala nagle wyniki nizsze niz moje

Niemniej jednak nie polecam probowania podchodzenia do egzaminu BEZ przerobienia tych ksiazek i pocwiczenia pisania, bo w mojej grupie zdajacej ponad polowa osob tylko przejrzala testy i stwierdzila, ze skoro mieszkaja we Francji (bo zdawalam we Fr), to na pewno dostana poziom 5 (C1), a mowili biegle, a ja tam ledwo przy nich dukalam, niektorych nawet bym posadzila o bieglosci. I co... jedna osoba LEDWO miala poziom C1, a reszta B1 czy B2. Wiec wydaje mi sie, ze duzo daje przygotowanie sie porzadne z tych ksiazek, bo testy sa charakterystyczne i w czesci pisemnej trzeba sie trzymac polecen (jak jest napisane 50 slow, to wiecej niz 55 nie ma co pisac).

Ja potrzebowalam TCF wlasnie na uczelnie we FR(wydaje mi sie, ze ten egzamin jest tak stworzony specjalnie dla obcokrajowcow, bo zawsze tutaj sie wymaga jakiegos egzaminu i nie zawsze kazdy sie zalapie na sesje DELF/DALF) i egz mialam pod koniec kwietnia, zaczelam chodzic na intensywny kurs przygotowywujacy do tego egzaminu (babka uczyla nas jak dobrze rozwiazywac te testy, robilismy probne egzaminy etc) 2h dziennie przez caly marzec. Potem 2 tygodnie sama sie przygotowywalam. Wczesniej nie mialam nigdy stycznosci z jakimikolwiek testami z jezyka francuskiego.

U mnie na uczelnie (Paryz) wymagali conajmniej poziomu 4 (czyli B2), wiec nie rozumiem za bardzo o co Ci chodzi z tymi punktami?!!

Bo egz TCF jest podzielony na 3 czesci obowiazkowe (rozumienie tekstu pisanego, czesc gram-leksykalna i rozumienie tekstu pisanego). Potem sa 2 czesci nieobowiazkowe: czesc ustna i wlasnie expression ├ęcrite. Na uniwersystety, na ktore skladalam papiery wymagano tych 3ch czesci obowiazkowych, na niektorych chcieli takze expression ├ęcrite.

Ilosc punktow tych trzech czesci pisemnych jest liczona wg trudnosci zadania i z kazdej poszczegolnej czesci mozna otrzymac max 699 punktow. Poziom 4 otrzymujemy, gdy mamy co najmniej 400 pktow i wiecej, poziom 5 - 500 i wiecej, a poziom 6 (C2) - 600 i wiecej (oczywiscie ). Potem z kazdej tej liczby z tych 3ch czesci wyciagana jest srednia i ta srednia to wynik koncowy.

Powiedzmy, ze z czesci 1 masz 200 pkt (A2), z czesci 2 - 600(C2), a z czesci 500 to ostatecznie Twoj wynik to 433 pkty czyli poziom B2, pomimo, ze czesc pierwsza poszla Ci niezbyt dobrze, a np 2 poszla Ci wysmienicie.

Z czesci fakultatywnych: ustny plus pisemny (eseje etc) to z kazdego mozesz dostac max 20 pktow. Na uczelnie wymagali ode mnie co najmniej 12 pktow z czesci pisemnej.

Jesli chodzi o poprawe, to ponownie do testu mozesz podejsc po 60 dniach od daty pisania pierwszego egzaminu.

Na wyniki trzeba dosc dlugo czekac, bo ok 3-4 tygodni (choc teoretycznie 2 tyg)

1. TCF (Test De Connaissance Du Francais)Test connaissance du fran├žais (CD audi
o inclus): Nouvel Entrainez-Vous: 12,98 Euro

2. Guide officiel d'entra├«nement au TCF : Test de connaissance du fran├žais,
activit├ęs d'entra├«nement (1 livre + 1 CD audio): 15,95 Euro

Tak, to sa wlasnie te ksiazki oficjalne. Tylko uprzedzam, ze testy tam umieszczone sa prostsze od egzaminu. Chodzi jednak glownie o przecwiczenie formuly egzaminu, nauczenie sie pisania bardzo krotkich tekstow (bo wbrew pozorom jesli masz powazny temat, to skrocenie tego co chcesz powiedziec, uzycie wszystkich lacznikow i zeby to bylo logiczne i zmiescilo sie w 50 slowach, to moze byc trudne zadanie, jesli jestes przyzwyczajona do dlugich wypracowan).

Co do czesci ustnej, to ja nie zdawalam, ale wg tego co opowiadaly osoby zdajace u mnie w grupie, to bylo proste. Chyba 2ch egzaminatorow, pytania dosc nieskomplikowane: co robisz w zyciu, jakie masz plany, jakies proste tematy do opowiedzenia: podroze, praca, szkola, rodzina etc.



Temat: Czy 406 jest dobre ???
406 por├│wnanie
Mia┼éem ju┼╝ r├│zne auta wiec podziel─Ö si─Ö opini─ů, a mia┼éem: francuzy, niemieckie,
włoskie, japońce, szwedzkie i amerykanica.

-japońce - jedyne naprawdę niezawodne auta, ale zwyczajnie nudne, bez
charakteru (nie licz─ůc nielicznych wyj─ůtk├│w), C├│┼╝ jednak z tego, ze niezawdone
skoro przep┼éaca si─Ö ju┼╝ przy zakupie. Dodatkowo cz─Ö┼Ťci drogie jak smok (tylko w
Volvo spotkałem droższe). Robocizna również b. droga. Co z tego, ze nic Ci
przez 150 tys. nie padnie skoro na same materiały eksploatacyjne wydasz tyle co
na naprawy padajacych w┼éoch├│w - koszty si─Ö wyr├│wnaj─ů. Klocki, tarcze, sprz─Ög┼éo,
pasek rozrzadu wymienia─ç trzeba. Auta dos─ç wygodne, twardsze ni┼╝ europejskie,
generalnie poprawne, ale tylko tyle- bez zadnych emocji, w niczym nie przoduja.

-w┼éochy - paskudnie si─Ö psuja, psuje si─Ö w┼éa┼Ťciwie wszystko (Fiat, Alfa), ale
naprawy tanie jak barszcz. Tylko to troch─Ö wkurzajace jak musisz co 20 tys.
wymienia─ç amorki, a jak chcesz podnie┼Ť─ç maske, ┼╝eby co┼Ť naprawi─ç to akurat
urywa Ci sie linka do otwierania maski. Auta pi─Ökne (Alfy), dobrze sie
prowadza, w Alfie mozna si─Ö zakocha─ç, ale ta awaryjno┼Ť─ç. Jak dla mnie Alfa 156
przegra┼éa na ca┼éej lini w┼éa┼Ťnie przez to ze rozpada sie dos┼éownie w r─Ökach. A
szkoda, bo rewelacyjne auto i z pewno┼Ťcia najpi─Ökniejsze w tej klasie.

-niemcy - Auta poprawne, nic im nie brakuje zwłaszcza BMW, Merc i Audi, ale
potrafia si─Ö psu─ç du┼╝o cz─Ö┼Ťciej ni┼╝ japo┼äce !!! Ceny przecietne (nie licz─ůc
wielkiej tr├│jcy). Auta r├│zne i fajne i nudne. Generalnie nic do zarzucenia,
jedynie to, ┼╝e "wielk─ů tr├│jc─Ö" kradna niemi┼éosiernie.

- szwedy - wyglad - kwestia gustu. Awaryjno┼Ť─ç - ponad przecietn─ů cho─ç
nieznaczenie (nie liczac rozpodajacej sie S40) ale te ceny.... Mesio i BMW w
tym rankingu wysiadaja. Koszty eksploatacji drozszych modeli jak w Jaguarze.

- Amerykańce - na przykładzie Chryslera 300M. Awaryjnosć ponad przecietna, ceny
napraw ┼Ťrednie. Komfort wysoki, dobry silnik, pi─Ökna sylwetka.

- Francuzy - na przyk┼éadzie 406 kt├│r─ů mia┼éem - auto REWELACYJNE - awaryjno┼Ť─ç
tego modelu oceniam jako gorsz─ů niz japo┼äc├│w, ale dok┼éadnie na poziomie
niemc├│w. Ameryka┼äce, szwedzi i w┼éosi w szczeg├│lnosci mog─ů si─Ö schowa─ç. Przez
120 tys przepaliła mi się żarówka na desce rozdzielczej (8pln) i wymieniłem raz
tuleje metalowo-gumowe we wszystkich kołach (400 pln). Test zawieszenia po tym
przebiegu wykazał standardy fabryczne. Eksploatacja - serwis - tńszy jest tylko
włoch. Generalnie NAJTAŃSZE AUTO W EKSPLOATACJI jakie miałem (oczywiscie w tej
klasie). Jedyny minus - trochę wiecej pali niż niemcy i zwłaszcza japońce.
Je┼Ťli chodzi o konstrukcje - mia┼éem auto z ko┼äca lat 90 - 4 poduchy, klima,
pe┼éna elektryka, automatyczne wycieraczki. Kto┼Ť tu pisa┼é o tym, ┼╝e konstrukcja
juz przestarzała, otóz auto powstało w 95r. (pod koniec) wiec ma 8 lat a nie 10
radzę powtórzyc matmę. Po drugie, gdy powstało byłu super nowoczesne, zwłaszcza
zawieszewnie - wielowahaczowe kt├│rego komfort resorowania por├│wnywali w├│wczas
tylko do jednego auta - Merc S. To nie zarty, czytałem kilka takich testów w
róznych gazetach i z ciekawosci poszedłem do Peugeota sprawdzić co też oni za
bzdury wypisuj─ů. Jak sie przejecha┼éem to po jakim┼Ť czasie kupi┼éem. Auto czeka
juz na nast─Öpc─Ö, ale w dziedzinie zawieszenia - wyciszenia, to dopiero
najnowsze mondeo i vectra staraja si─Ö go do┼Ťcign─ů─ç, ale moim zdaniem jeszcze
BEZ REZULTATÓW. Lepszego zawieszenia i wyzszego komfortu jazdy nie znalazłem w
zadnym innym aucie taj klasy. Do tego wszystkiego, 406 jest z pewno┼Ťci─ů 2-gi
na liscie najpi─Ökniejszych sedan├│w tej klasy - zaraz po Alfie 156. Jedyne co
si─Ö w tym aucie zestarza┼éo, a co konkurencja w nowych modelach zd─ůrzy┼éa nie
tylko dogonić lecz również przegonić to bezpieczeństwo bierne podczas wypadku.
W Crash testach 406 wypada jak przecietne auto z lat 90. Tu nowe Mondeo,
Vectra, i wielka trójca, oraz japońce poszły mocno do przodu. Po 150 tys. auto
wygl─ůda┼éo jak nowe - nic nie trzeszcza┼éo, nie stuka┼éo, tapicerka praktycznie
nie zniszczona, prowadzenie jak w nowym aucie, silnik nie barł ani kropli
oleju. W japońcach to jest oczywiste, ale juz niemcy (niektórzy) i szwedzi maja
z tym problem. Amerykańce jeszcze wiekszy,a włochy po tym przebiegu powinno się
juz tylko zakopa─ç.

P.S.
Nie ma doswiadczeń z innymi francuzami niz 406 i sporadycznie 607, wiec nie
mog─Ö tego uog├│lnia─ç do wszystkich francuz├│w, Jednak 406 ma paru moioch
znajomych i potwierdzaja oni moja opini─Ö.



Temat: dla wszystkich fan├│w jazdy w zimie na letnich opon
Go┼Ť─ç portalu: robert napisa┼é(a):

> Ok, ok - nie mam nic przeciwko quattro:-)) Postaram się wysłowić precyzyjniej:
>
> Chodzi mi o teksty, gdzie czytam, ┼╝e kto┼Ť pojecha┼é sobie po mokrym asfalcie
> samochodem z napędem na cztery koła i "w stosunku do jedno osiówki nie ma
> por├│wnania" :-))) ha ha ha.

Na samochody 4x4 tak┼╝e dzia┼éaj─ů prawa fizyki, ale w troch─Ö mniejszym stopniu i
mniej bezwzgl─Ödnie.

> Kiedys pisałem, że zrobiono testy samochodu Audi A6 z napedem na przednia i
> obie osie (ten sam silnik, to samo nadwozie) i wyniki (start i hamowanie po
> prostej, jazda slalomu, po okr─Ögu, na suchym i na mokrym) nie wykazuj─ů ┼╗ADNEJ
> przewagi quattro nad 2WD. Tylko przy starcie na mokrym quattro jest znacznie
> lepsze (no i oczywi┼Ťcie na ┼Ťniegu).

I na drogach z koleinami pe┼énymi wody, nieod┼Ťnie┼╝onych, nieposypanych piaskiem.
Najwi─Öksza przewaga jest przy starcie zatrzymanym pod g├│rk─Öna oblodzonym
pod┼éo┼╝u. Wszyscy stoj─ů i kr─Öc─ů ko┼éami, a 4x4 po prostu jad─ů.

Wyniki (czasy i pr─Ödko┼Ťci) wychodzi┼éy
> identyczne z dok┼éadno┼Ťci─ů do 0,5 sekundy i 0,5km/godz). Nie wydaje opinii -
> takie były wyniki testu. I tyle:-)
> Natomiast masz racj─Ö co do du┼╝ych mocy i nap─Ödu na przedni─ů o┼Ť, a zw┼éaszcza w
> przypadku turbo - nap─Öd na ty┼é b─ůd┼╝ 4x4 jest konieczny. Ale nie to mia┼éem na
> my┼Ťli pisz─ůc o stereotypach quattro:))
> Tzw. subiektywne "lepsze osi─ůgi quattro" (wed┼éug badaj─ůcych w te┼Ťcie) wynika
> wy┼é─ůcznie z innej charakterystyki zawieszenia w takich autach - s─ů "sportowe"
> tzn twardziej zestrojone i ciut obni┼╝one (czasem troch─Ö szerzej stoj─ů ko┼éa).

To nieprawda, ┼╝e wersje 4x4 s─ů "twardziej" i ni┼╝ej zawieszone. Jest wr─Öcz
przeciwnie- zwi─Öksza si─Ö prze┼Ťwit, o kilka/kilkana┼Ťcie milimetr├│w i skok
zawieszenia.

> powoduje w┼Ťr├│d odbiorc├│w wra┼╝enie "znacznie lepszego trzymania sie drogi".
> niestety testy wykazały, że nie ma to odzwierciedlenia w obiektywnych
wynikach.

Mo┼╝e znowu si─Ögam zbyt daleko, ale w rajdach rz─ůdz─ů WRC AWD, a "o┼Ťki" mog─ů
powalczy─ç tylko na suchych, r├│wnych asfaltach.

> Smutne ale prawdziwe:-)

Wiesz, Ja nie odczuwam smutku. Mo┼╝e powiesz, ┼╝e jest tylko kilka dni ┼Ťniegu i
go┼éoledzi, ale te dni to ile┼Ťtam tysi─Öcy sekund, w kt├│rych wszystko si─Ö mo┼╝e
zdarzy─ç.

> Co do paliwa 98 - sam musz─Ö takie stosowa─ç w moim M3 - wi─Öc takie lej─Ö.
> Chodzi┼éo mi o bzdety, kt├│re ludzie wypisuj─ů w stylu "wla┼éem 98 zamiast 95 do
> Matiza (Astry itp - wstawi─ç co kto lubi)i teraz czuje jak to auto dopiero
daje
> czadu" ha ha ha! ┼╗aden samoch├│d przeznaczony do paliwa 95 nie zyskuje na
> dynamice po wlaniu 98. W drug─ů stron─Ö spadek osi─ůg├│w jest oczywi┼Ťcie mo┼╝liwy.

Nie tylko spadek osi─ůg├│w, ale i spalanie stukowe, zab├│jcze dla silnika.

> Ww. rzeczy mia┼éem na my┼Ťli m├│wi─ůc o stereotypach. Mam nadziej─Ö, ┼╝e ju┼╝ teraz
> byłem precyzyjniejszy:) BTW, chyba muszę wstawić se magnetyzer do mojej
bejcy -
>
> wtedy to dopiero zerw─Ö asfalt:-)

200% wzrost mocy i momentu gwarantowany;)
> Pozdrawiam:)

R├│wnie┼╝



Temat: VW Golf V GTI Concept
@gb
Je┼Ťli chodzi o 4x4 to mia┼éem na my┼Ťli histori─Ö auta rajdowych. Obecnie zar├│wno
Mazda jak i Audi wycofa┼éy si─Ö z cyklu M┼Ü, nawet Tojka se odpu┼Ťci┼éa, gdy jej
zabroniono co OS zmienia─ç skrzyni─Ö i silnik na nowy, ale to inna bajka...
Natomiast o sukcesach innych produktów ckoncernu nie słychac (Fabia WRC -
słabo, no ale gdyby jej udostępniono to słynne quattro...).

Ten patent (Torsen) jest natomiast obecnie jest zazdro┼Ťnie chroniony przez
Audi, nawet Skoda go chyba nie mo┼╝e montowa─ç w Octavii 4x4...

Je┼Ťli chodzi o nap─Öd 4x4 to ju┼╝ kiedy┼Ť zauwa┼╝y┼ée┼Ť, ┼╝e ┼Ťwietni s─ů w tym
konstruktorzy Nissana i Mazda kupuje od nich to rozwi─ůzanie do swoich
terenówek - tak jest taniej i lepiej niż opracowywać własne.

Korzy┼Ťci z rozwoju Wankla to rachuj─ů obecnie rachmistrze, ale przy zastosowaniu
wodoru, o czym troszk─Ö cytat├│w zarzuci┼éem - kto wie? Mo┼╝e na razie to pie┼Ť┼ä
przysz┼éo┼Ťci, ale badania trwaj─ů...

Fajnie, że za niebyłe uważasz swoje wyssane z palca zarzuty, ja natomiast
odpuszczam wszystko, wybaczam i ┼╝ycz─Ö wszystkiego najlepszego, Amen.

Co wymy┼Ťlili Japo┼äczycy w Mazdzie 3, 6, 2 - no jasne, je┼Ťli potrzebujesz kilka
nazwisk konstruktor├│w to zajrzyj jednak na proponowane przeze mnie strony,
ale my┼Ťla┼éem, ┼╝e dawno ustalili┼Ťmy, ┼╝e w dzisiejszej glonbalnej gospodarce
narodowo┼Ťciowe kryteria oceny in┼╝ynier├│w s─ů troch─Ö bez sensu... z reszt─ů nigdy
nie by┼éy zbyt m─ůdre.

Na prawd─Ö ciekaw─ů postaci─ů w historii marki jest pan Yojo Toyama, wg.
oficjalnej bio "Former President of Mazda Motors America, 1995-1997 and one of
the original 47 Rotary Engineers (Samurai)", o którym łartwo i dużo znajdziesz
na stronach fan├│w Mazda w USA.

Pytasz co ostatnio opatentowali, mamo! We┼║, cz┼éowieku skoro to Ci─Ö NAPRAWD─ś to
obchodzi zapisz si─Ö na newsgroup. Dla przyk┼éadu - ostatnio dyskutowali┼Ťmy o
paskudz─ůcych dieselkach (kt├│rych jeszcze tydzie┼ä temu wg. Ciebie w Japonii nie
wolno było rejestrować) i o tym, że w Mazda 3 będzie diesel od PSA. A tu proszę:

Mazda Successfully Reduces Diesel Emissions - PM emission reduced by more than
75 percent, monitor test drives commence in preparation for commercial
production. "The newly developed engine is a 2.0-liter, inline-4 cylinder,
common-rail direct injection turbo diesel. Based on the "MZR-CD," mounted in
the European specification Mazda6, the new engine is equipped with an all-new
diesel particulate filter (DPF) and an improved engine control unit. This has
resulted in a more than 75 percent reduction of PM and 25 percent reduction of
NOx, compared to diesel engines used in the current Bongo."

Dla ułatwienia podam, że patent polega m.in. na schładzaniu gazów emitowanych
przy spalaniu, z reszt─ů niewa┼╝ne.

Słabo?

Jeszcze pyta┼ée┼Ť o ekologi─Ö, np. maj─ů patent od kupiony od Takase Gosei Kagaku
Corporation i rozwijaj─ů technologi─Ö recycleingu - "New Paint Stripping
Technology for Recycling Bumpers - Removes 99.9 percent of paint to produce
high quality material for new bumpers". O nowatorskich maskach - ratuj─ůcych
┼╝ycie pieszym - w rx-8 - te┼╝ wiesz, ale pewnie nie warto tego wspomina─ç...

Ko┼äcz─ůc - moja reakcja nie by┼éa paranoiczna. Czasem po prostu nie lubi─Ö takiego
mentorskiego tonu - w stylu - "ja to wiem wszystko a Ty co - sprawd┼║my"! Po
prostu wychodzi tu brak szacunku dla innych pogl─ůd├│w i ludzi.

smutne

pozdro

Lolo




Temat: sedan klasy ┼Ťredniej vs 176 cm wzrostu
sedan klasy ┼Ťredniej vs 176 cm wzrostu
Przymierzam si─Ö do kupna sedana klasy ┼Ťredniej. Z powod├│w rodzinnych bardzo
zale┼╝y mi na wielko┼Ťci auta, tak w ┼Ťrodku jak w kufrze. Postanowi┼éem
przetestowa─ç pod tym wgl─Ödem wozy dost─Öpne na rynku, a ┼╝eby wra┼╝enia si─Ö nie
wywia┼éy, zrobi┼éem to w ci─ůgu jednego weekendu.

M├│j test wygl─ůda┼é nast─Öpuj─ůco: siada┼éem na fotelu kierowcy i ustawia┼éem
najwygodniejsze dla siebie położenie (wiadomo: plecy oparte, ręka lekko
ugi─Öta si─Öga na godzin─Ö 12-t─ů, prawa noga z pi─Öty swobodnie przechodzi od
gazu do hamulca). Następnie siadałem z tyłu, za fotelem kierowcy, i patrzyłem
na swoje nogi: na ile stopy chowaj─ů si─Ö pod poprzedzaj─ůcym fotelem, oraz jaka
jest odleg┼éo┼Ť─ç kolan od oparcia. Poniewa┼╝ wzrost mam do┼Ť─ç przeci─Ötny (176
cm), uwa┼╝am ┼╝e test mo┼╝e by─ç interesuj─ůcy.

 auta bardzo du┼╝e: do tej kategorii, w zasadzie typowej dla aut klasy
wyższej albo i luksusowej, zakwalifikowały się tylko Skoda Superb (dealer na
Modlińskiej) i Ford Mondeo (dealer na Sokratesa). Żaden inny wóz nie oferuje
nawet zbli┼╝onej przestrzeni z ty┼éu. W obu autach nawet je┼Ťli odsun─Ö fotel
kierowcy do tyłu tak bardzo, że ledwo sięgam do pedałów, to z tyłu i tak
pasa┼╝er widzi ca┼ée swoje stopy! Wynik nie zaskakuje, bo to w┼éa┼Ťnie Superb i
Mondeo maj─ů najwi─Öksze rozstawy osi (2.803 i 2.754). Przy tak gigantycznych
rozmiarach Skoda skoncentrowała się na kabinie pasażerskiej kosztem bagażnika
(450 litr├│w). Ford ma ciut mniej miejsca na tylnej kanapie, ale za to wi─Ökszy
kufer (ponad 500 litr├│w)

 auta du┼╝e: Audi A4 (Auto-Viva na pozna┼äskiej wylot├│wce), Citroen C5 (dealer
pod Mercure), Opel Vectra (Auto-┼╗oliborz), VW Passat (Auto-Viva). Cztery auta
o podobnej przestrzeni z tyłu, choć C5 oferuje zdecydowanie najwięcej miejsca
nad g┼éow─ů. Czy zaskakuj─ůce? W przypadku bardzo d┼éugiego C5 (2.750, drugi po
Mondeo najwi─Ökszy rozstaw osi w tej klasie) chyba nie. W przypadku sporych
Passata (2.703) i Vectry (2.700) te┼╝ raczej nie. Natomiast w przypadku
wyraźnie krótszego A4 (2.650) i owszem. Uwaga: W przypadku Vectry udało się
również stworzyć ogromny, 500-litrowy bagażnik; w przypadku pozostałych aut
kufry s─ů ju┼╝ w granicach 450 litr├│w.

 auta ┼Ťrednie: Nissan Primera (dealer na Solidarno┼Ťci), Peugeot 406 (w
B┼éekitnym Wiezowcu), Toyota Avensis (dealer na Wolskiej). Obecno┼Ť─ç Toyoty
jest chyba niespodziank─ů; nienajnowsze auto, w dodatku kr├│tkie mi─Ödzy osiami
(2.630), oferuje nie tylko sporo miejsca dla pasa┼╝er├│w ale r├│wnie┼╝ ogromny
kufer (500). Wymiarowo nieco dłuższa Primera (2.680) i zdecydowanie dłuższa
406 (2.704) gdzie┼Ť trac─ů swoje centymetry. Gdzie, trudno powiedzie─ç: na pewno
nie w baga┼╝niku, kt├│ry jest w obu przypadkach o 50 litr├│w mniejszy ni┼╝ w
Avensis.

 auta ma┼ée: Alfa Romeo 156 (Carserwis), Honda Accord (dealer pod motelem
Gaja), Hyundai Elantra (Kwapisz na bodaj Marynarskiej), Renault Laguna
(Sepczyński w Morach). Alfa (2.590) ma wymiary mniejsze od niektórych
kompakt├│w i rzeczywi┼Ťcie, taka te┼╝ okazuje si─Ö w ┼Ťrodku (plus kompromituj─ůco
mały bagażnik, poniżej 400 litrów). Elantra również jest jednym z mniejszych
aut w tej kasie (2.610) i to wida─ç; baga┼╝nik jest podobnie jak w Alfie,
┼Ťmiesznie ma┼éy (365). Honda jest wi─Öksza nawet od Avensis (2.663), ale te
centymetry gdzie┼Ť si─Ö gubi─ů, chyba z powodu sportowo wyprofilowanego
stanowiska kierowcy (bo chyba nie w takim sobie baga┼╝niku, 427 litr├│w).
Najwi─Öksza niespodzianka to wra┼╝enie z Laguny, kt├│ra wymiarowo jest
por├│wnywalna z C5 (2.745). Niestety po optymalnym ustawieniu fotela kierowcy,
pasa┼╝er prawie wcale nie ogl─ůda swoich st├│p, schowanych pod przednim fotelem.
Rzecz by┼éaby zrozumia┼éa, gdyby przestrze┼ä pasa┼╝ersk─ů ograniczono na rzecz
wielkiego bagażnika. Tymczasem i pod tym względem Laguna jest na końcu stawki
(430)!

Zaznaczam, ┼╝e nie zaliczam si─Ö do fan-klubu aut niemieckich, a tak na oko to
najchetniej wybra┼ébym w┼éa┼Ťnie nieszcz─Ösn─ů Lagun─Ö.

nie przetestowałem Fiata Marea (takie auto nie stało w salonie Carserwisu!),
Daewoo Nubiry (jak wyżej; auta nie było w firmowym serwisie na Towarowej!),
Lancii Lybry i Mitsubishi Carismy (nie zd─ů┼╝y┼éem, ma┼éo dealer├│w w Wawie).
Odpu┼Ťci┼éem te┼╝ sobie z g├│ry Saaba 9-3 (ba┼éem si─Ö t┼éoku, zreszt─ů i tak dla
mnie za drogi), Volvo 60 (cena) oraz Mercedesa C i BMW 300 (cena; poza tym ze
względów bezpieczeństwa i tak ich nie kupię).




Temat: Megatest - Škoda Superb 1.8 T Elegance
Megatest - Škoda Superb 1.8 T Elegance
Od "eksperta" Marka Klonowskiego nigdy nie można było za wiele
wymagać, ale łudziłem się, że chociaż jemu nie udzielił się
debilizm w sprawie Superba.

Kiedy po raz pierwszy zobaczyłem Škodę Superb, nie mogłem się
oprze─ç wra┼╝eniu, ┼╝e mam przed sob─ů niemieck─ů, a nie czesk─ů
limuzyn─Ö. Bo komfortowa ┼ákoda wygl─ůda jak Passat, tylko
powi─Ökszony.

Ekspert Klonowski dziwi si─Ö, ┼╝e Superb przypomina niemiecki
samoch├│d. Blisko, Panie Marku. Gdyby tylko mia┼é Pan jako tak─ů
wiedz─Ö motoryzacyjn─ů, to wiedzia┼éby Pan, ┼╝e superb to nic innego
jak wydłużony Passat. Płyta Superba pochodzi od wydłużonego
Passata produkowanego w Chinach. Nic to. Idziemy dalej.

Wprawdzie producent zakładał, że nie będzie ona konkurować z
pełnokrwistymi pojazdami segmentu E - samochody dzieli znaczna
różnica cen, co najmniej 60-100 tys. zł - ale pod względem
technicznym czeska propozycja nie odbiega od standard├│w
obowi─ůzuj─ůcych w luksusowych autach.

Nie wiem, jak dla Pana "eksperta", ale dla mnie samochody
luksusowe to co najmniej S-klasa, VW Phaeton, a nie wydłużony
Passat, kt├│ry jednak troch─Ö odbiega od standard├│w panuj─ůcych w
klasie luksusowej. Mógłbym nawet rzecz, że Passat jest bardziej
luksusowy od Superba, bo ma ofercie nap─Öd 4x4, silnik 8-
cylindrowy.

To efekt - przynajmniej cz─Ö┼Ťciowo - w┼é─ůczenia ┼ákody do koncernu
Volkswagena.

A jakie┼╝ to czeskie patenty zawarto w Superbie? Czytaj─ůc be┼ékot
Klonowskiego, mo┼╝na by doj┼Ť─ç do wniosku, ┼╝e Skoda i VW/Audi to
co najmniej r├│wnorz─Ödni partnerzy.

Teraz uwaga. Robi si─Ö coraz ciekawiej.

Mniejszy, nale┼╝─ůcy zaledwie do klasy D Opel Vectra.

Bo Superb to oczywi┼Ťcie klasa ┼╗┼╗. Mo┼╝na by─ç ignorantem, ale w
swej ignorancji trzeba by─ç konsekwentnym. Panu "ekspertowi"
konsekwencji brakuje, bo kilka paragraf├│w dalej mo┼╝emy wyczyta─ç,
┼╝e: "nie jest to auto dor├│wnuj─ůce Mercedesowi Klasy C lub Audi
A4." Co się stało?! Przecież C-klasa i A4 to dla Superba za
niskie progi. Powinni┼Ťmy por├│wnywa─ç co najmniej z E-klas─ů i A6,
a kto wie, czy nie wy┼╝ej.

Škoda Superb w testach zderzeniowych EuroNCAP otrzymała cztery
gwiazdki na pi─Ö─ç mo┼╝liwych, co dobrze ┼Ťwiadczy o jej
wytrzyma┼éo┼Ťci.

Pseudoekspert Klonowski oczywi┼Ťcie nie wie, ┼╝e 4* dotycz─ů li
tylko samochodu z kurtynami, bo takie sprzedaje si─Ö w UE. Superb
bez kurtyn ma 3 gwiazdki, co najlepiej ┼Ťwiadczy o tym, jak
bardzo wymuszone s─ů to 4*. Tutaj wyniki tej fortecy:

www.euro-ncap.com/details.php3?id=car_150_2003

Owszem, z jednej strony skraca drog─Ö hamowania - wspomaga
niezdecydowanych kierowc├│w, kt├│rzy hamuj─ů w ostatniej chwili,

Asystent hamowania zosta┼é wymy┼Ťlony przede wszystkim dlatego, ┼╝e
95% ludzi w sytuacji krytycznej naciska na pedał o wiele za
s┼éabo. Ale oczywi┼Ťcie "ekspert" Klonowski nie nale┼╝y do tej
grupy.

gdy nagle si─Ö zatrzymasz, a jad─ůcy za tob─ů samoch├│d zahamuje na
baga┼╝niku twojego auta

Be┼ékot. Jakie┼Ť statystyki?

Elektronika na takim poziomie nie jest potrzebna nawet w takim
aucie jak Škoda Superb.

Wsz─Ödzie m├│wi si─Ö o brake-by-wire, steer-by-wire, a "eksperta"
Klonowskiego przera┼╝a BA. Pan Klonowski powinien si─Ö zwr├│ci─ç z
pro┼Ťb─ů o wyprodukowanie specjalnego egzemplarza bez elektroniki.
Przecież na tym poziomie samochodów takie życzenia się spełnia.
Mo┼╝e nawet zamontuj─ů rozruch na korb─Ö.

Pozdrawiam

PS "Auto+" jest chyba jedynym szmtławcem, który podaje wyniki
elatyczno┼Ťci w zakresie 20 km/h. Kto wpad┼é na ten debilny pomys┼é?




Temat: Co to s─ů opony ca┼éoroczne?
Krakowska "tragedia" prawie z cala pewnoscie byla spowodowana przez jadacych na letnich. Ale czy na pewno przez jezdzacych na uniwersalnych? Uniwersalne maja zwykle oznaczenie M+S wiec moga robic za zimowe :-) Poza tym ile w tym bylo medialnej sensacji porownywalnej z "zaskoczonymi drogowcami"? Bo media dzialaja tak - skoro spadl snieg i lezy dluzej niz 15 min., drogowcy zaspali. Skoro Krakow stanal na debowo bo drogowcy w korkach nie byli wstanie odsniezac (i nikt nie wie czy korki byly bo nie odsniezyli czy nie odsniezyli bo byly korki :-P ), to winni sa "oszczedni". Tak jak wszystkim wypadkom w Polsce mozna podpiac latke "nadmiernej predkosci. Latwo i medialnie :-)

Na Navigatorach bylem w gorach kilka razy. W drodze z Zakopanego do Warszawy pokonalem na nich nawet przelecz Krowiarki (dosc stromo i serpentyniasto - zobacz sobie na mapie droge 957 przez Zawoje), a droga tam nie jest w ogole przygotowywana do jazdy - po opadach raz przejezdza plug i radz sobie czlowieku w rynnie o szerokosci pluga. Raz jechalem po grubej warstwie lodu pokrytego woda (bez lancuchow, bo obuci w zimowki nie mieli lancuchow, bo po co jak maja zimowki - balem sie, ze mi ktorys w zadku zaparkuje i wolalem miec podobna do nich przyczepnosc); drugi raz jechalem po mniej wiecej 10-15 cm sniegu (z lancuchami, bo pod miekkim, rozjezdzonym sniegiem byl lod). Do tego w Zakopanem wyciagalem kiedys Audi 4x4, ktory nie mogl wyjechac z nasypanej pod NAS zaspy na super zimowkach. Ja udeptalem przed samochodem, a on nie. Ja wyjechalem powolutku, on uwierzyl w zimowki i siadl na podwoziu. Ja na Navigatorach wyciagnalem go z parkingu :-) Uwierz mi, wiem o czym pisze. Wada tych opon jest poziom halasu w lecie (bez przesady - tanie letnie tez ciche nie sa...) - poza tym, przy odpowiedniej (czyli dostosowanej do warunkow!) technice jazdy doskonale sprawdzaja sie w trudnych warunkach. Hm... teraz na zimowkach czesciej zakladam lancuchy niz musialem to robic na Navigatorach.

Wez pod uwage, ze zdecydowanej wiekszosci kierowcow nie stac na DOBRE zimowki i kupuja cos w promocji. A te kupione w promocji sa do d... (dalem sie na to zlapac - Barumy to efekt naiwnej wiary, ze KAZDE zimowki sa dostatecznie dobre i zawsze lepsze od uniwersalnych). Z tego wzgledu uwazam, ze dla ludzi jezdzacych malo/srednio i glownie po miescie (jak jada w gory niech se lancuchy kupia) opony uniwersalne sa dobrym rozwiazaniem. Do mojego auta, wspominane w tym watku Goodyeary Vector 5, ktore pokonaly calkiem sporo zimowek, kosztuja ponizej 250 zl za szt. Dobre zimowki zaczynaja sie od 300-350 zl za szt. Podkreslam - DOBRE. Przecietne sa porownywalne cenowo z Goodyearami, ale w wielu konkurencjach wspomnianego testu sa od nich gorsze! Do tego co najmniej 250 zl szt. za letnie i ok. 200 zl za dwie przekladki rocznie. Kupe ludzi na tym zarabia, ale czy my FAKTYCZNIE zyskujemy to, za co placimy...? Ja uwazam, ze nie i po tej zimie, jak juz skoncze wreszcie Barumy, kupuje dobre uniwersalne i, pomijajac pieniadze, bede mial w d... kolejki do wulkanizatorow.

Na Kaczora glosowac nie bede nawet jak drogi zamiast czarnych beda zlote. A ze nie wszystkie sa nawet czarne, mam problem z czachy :-P




Temat: SEBASTIAN KULCZYK-nietykalny synek....
Do wszystkich
Wiekszosc powyzszych postow nie jest ani smieszna, ani powazna, ani obiektywna.
Jest natomiast zenujaca, niepotrzebna i momentami zdumiewajaca.
Opieracie swoje racje i opinie na artykule jakiegos szmatlawego pisma jakim
jest SE. Gazeta ta znana jest z idiotycznych, glosnych, prostackich artykul├│w
przedstawiajacych tania sensacje. Ten na ktory sie powolujecie z pewnoscia taki
jest.
Jakie sa fakty? Sebastian Kulczyk popelnil WYKROCZENIE drogowe. Przejechal
linie ciagla i spowodowal KOLIZJE drogowa (nie wypadek). Motocyklista nie
odniosl powazniejszych obrazen. Sebastian zaplacil 300 zl mandatu.
To wynika z artykulu SE. Z artykulow innych gazet, ktore zainteresowaly sie tym
malo ciekawym wydarzeniem jako reakcja na artykul SE, wynika ze zrobiono test
na obecnosc alk. we krwi.( nie wykryto).
Teraz pytanie: o co Wam chodzi ? W wiekszosci postow opinie dotyczyly zbyt
niskiej Waszym zdaniem kwoty mandatu. Taryfikator juz nie obowiazuje... Poza
tym jak zapewne wiecie z doswiadczenia - wiekszosc kierowcow i tak negocjuje
wysokosc mandatu ! Oczywiscie watpie zeby Sebastian Kulczyk negocjowal skoro
sam wyraza skruche i zaluje tego co zrobil. Po drugie - powolujecie sie na
rownosc obywateli/kierowcow wobec prawa. A jednoczesnie narzekacie ze "taki
bogaty a taki niski mandat dostal" - cos tu chyba nie pasuje. Skoro rowni to
rowni. I nie piszcie mi tu ze powinien dostac 1000 zl itp bo sami wiecie ze
nikt takich mandatow nie dostaje ze spowodowanie stluczki.
Sebastian Kulczyk w swoim poscie (o ile to byl on a nie jakis wielce dowcipny
forumowicz) zaznaczyl ze dostal punkty karne - i to az 10. Wg mnie i chyba tu
sie zgodzicie - Sebastiana bardziej dotknie to 10 punktow niz 300 zl albo
nawet 1000 zl mandatu(blagam - nie piszcie ze jak straci prawo jazdy to mu
tatus zalatwi bo mnie zalamiecie).
Osobna sprawa to sprawa motocyklisty. Kto mial stluczke ten wie ze z kazdym
sie mozna dogadac. Wiec dlaczego nie mogl sie z nim dogadac Sebastian ? Plotki
na temat jego(motocyklisty) obecnosci/nieobecnosci w szpitalu mozna miedzy
bajki wlozyc.
Zdumiewajace jest Wasze nastawienie do Sebastiana Kulczyka. Nie znacie go, co
najwyzej z rubryki towarzyskiej z kolejnych szmatlawcow typu "GALA", gdzie
wystepuje z A.Bachleda- Curus - co jest rowniez zdumiewajace ze ktorys z
forumowiczow o tym powyzej wspomnial.... Swoje zdanie opieracie na
najzwyklejszych domyslach i stereotypach(ktos wspominal o synu Walesy). To nie
jest regula ze jesli ktos ma wplywowego ojca to musi mu odbijac. Mialem kontakt
z Sebastianem Kulczykiem i wiem ze jest on absolutnym zaprzeczeniem tego typu
stereotypow. Zal mi jest czesto takich ludzi, bo sa bezpodstawnie
szufladkowani i wsadzani do jednego wora z tymi ktorym naprawde odbija.
Smieszne sa Wasze komentarze na temat auta jakim poruszal sie Sebastian.
Pokusze sie o stwierdzenie ze wielu z Was nie stac nawet na Skode Suberb, ktora
jechal S.K. a co dopiero na Jeepa Grand Cherokee ktorym jezdzi Sebastian na co
dzien. To ze jego ojciec rzadzi VW i Audi w Polsce to nie znaczy ze wszyscy
czlonkowie rodziny powinni jezdzic S8 albo cayenne. Smiejecie sie ze jezdzi
tylko Skoda Superb natomiast gdyby jezdzil np Ferrari Modena to smialibyscie
sie i narzekali ze "taki gowniarz a taka fura jezdzi". A wiec trudno jest Wam
nie podpasc.
Osobna sprawa to ogolne podejscie do dr Kulczyka. Biznesmen ktory jako jeden z
niewielu w Polsce nie jest uwiklany w zadna afere ba ! nawet nigdy nie byl
podejrzewany o cos takiego(mowie o powaznych podejrzeniach a nie o nowinkach
Super Ekspresu). Czlowiek wyksztalcony, pracowity i niezwykle dobrze
sprawdzajacy sie w swojej roli, dajacy w dobie ogromnego bezrobocia kilka
tysiecy miejsc pracy jest BEZPODSTAWNIE nazywany zlodziejem i kombinatorem....
To jest zenujace. I to sie moze zdarzyc tylko w Polsce.
greenblack rozczarowales mnie bo myslalem ze jestes bardziej trzezwo myslacym
czlowiekiem.

Pozdrawiam
i pomyslcie zanim odpiszecie bo nie chce znow sluchac wypocin na temat rownego
prawa.

PS: wiktor - zgadzam sie z Toba i podpisuje pod Twoimi postami
PS2: wierze tez ze xxxxx to naprawde Sebastian Kulczyk......



Temat: Beznadziejny dzwiek Porsche
Go┼Ť─ç portalu: mobil napisa┼é(a):

> > Nie. W Road&Track wygralo Ferrari 360 . Gdzie
> > widzisz Nissan Maxima wygrywajace ze sportowymi samochodami w Autoweek?
>
> A gdzie ja napisalem ze z sportowymi porownuja Maxime ze sportowymi. Zle
mnie
> zrozumiales, chodzi mi ogolnie o amerykanskie gazety motoryzacyjne w ktorych
> wygrywaja Maximy, Stratusy, Camry itp. z o wiele lepszymi autami
europejskimi.
> Dlatego nie daje za duzo wiary w ich pomiary i wyniki.
>

Mowa w tym watku jest o autach sportowych. Wiec to czy Maxima wygrala z innymi
niesportowymi samochodami nie ma nic do rzeczy, bo na co innego zwracaja
uwage. A swoja droga to bym sie wcale nie dziwil, jakby Maxima z 255KM 3,5L V6
(detunowana wersja z mojego 350Z) lekko wygrala w osiagach z europejskimi
autami w tej cenie: BMW 325i z 185KM 2,5L I6, Mercedes C230 z 192KM 2,3L I4,
Audi A4 z 170KM 1,8T, Saab 9-3 z 205 KM 2,0L I4, Volvo S40 z 160KM 1,9L I4.

A te "europejskie" i "amerykanskie" nazwy to maja coraz mniej sensu dzieki
firmom takim jak Daimler-Chrysler. Oczywiscie ze amerykanskie gazety nie sa
100% objektywne, ale moze nie tylko w ta strone co myslisz - np. niedawno w
Motor Trend Z06 wygralo we wszystkich objektywnych kategoriach z BMW M3, a
Motor Trend dalo M3 ogolne zwyciestwo.

> > Wiec nie mozesz porownywac wynikow z innych zrodel do tego 0,98g Z06. A s
> kad
> w ogole te wyniki masz i jaki oni maja wynik dla Z06?
>
>
> Skad wyniki? Z gazety ktora sie zwie SportAuto. Wszystkie testy i pomiary
> przeprowadzane sa na tych samych torach wyscigowych. Robia to w miare dobrze
i
> oboektywnie, choc i tu zadazaja sie wpadki czy tendecyjnosc autora. Dletego
> nalepiej polegac po czesci na wlasnych opiniach i wrazeniach. A co do
Corvetty
> to zmierzyli 1,15g.
>

Aha. Wiec wziales calkiem inne dane o jednym samochodzie (0,98g skidpad
Corvette Z06 z Road&Track) i o innych (maksymalne przeciazenie Porsche 911
Carrera, GT2, i NSX - nie to samo co skidpad!) i doszedles do wniosku ze "do
najlepszych jej daleko"? To tak samo jakby porownywac czasy 0-100 km/h i czasy
0-400m. To ze te i te sa w sekundach nie znaczy, ze mozna je porownywac.

Wedlug Road&Track na skidpad Porsche 911 Turbo ma 0,96g, a Corvette Z06 ma
0,98g. Maksymalne boczne przeciazenie Porsche 911 Turbo ma 1,23g, a Corvette
Z06 ma 1,35g.

Nie slyszalem o SportAuto. Maja chociaz swoja strone w sieci? Nie moglem
znalezc. Moze to pierwsze niemieckie czasopismo co nie faworytyzuje niemieckie
samochody?

>
> > Wiec Porsche 911 Carrera to nie jest sportowe auto i nie da sie je porowny
> wac
> z Z06? Niezle Ci ta obrona Porsche wychodzi...
>
> 911-ki nie trzeba bronic. Wie to kazdy ktory choc raz mial okazje sie tym
autem
>
> przejechac. Trzeba wziasc pod uwage ze C06 ma 411 KM czyli 91 koni wiecej od
> zwyklej Carrery. Tak wiec mocowo bardziej pasuje do modelu Turbo a nie do
> zwyklej 911-ki.
>

Ja nie mowie ze 911 Carrera jest zle. To swietne auto ale troche za drogie na
osiagi. To Ty chciales uzyc GT2 zamiast 911 Carrera w porownaniu bo "prawdzwe
auta sportowe maja swoja cene". Co to Ci mowi ze musisz uzywac auta ponad 2
razy drozszego (911 Turbo) zeby zrownac moc Z06? Przeciez mocny silnik to
jedna z podstawowych cech sportowego samochodu.

Jesli chcesz porownanie z 911 Turbo, to w tej cenie zamiast Z06 mozna kupic
Lingenfelter Twin-Turbo Corvette z 650KM V8, lepszym zawieszeniem, hamulcami,
oponami (345/30ZR-19). Nie mowie ze Porsche 911 Turbo jest slabe ani nic
takiego - jezdzilem i jest swietne - mowie ze jak chcesz miec porownanie co ma
sens to uzywaj porownywalnej ceny.

> >
> > (Oczywiscie te numerki sa fajne, ale sa bardzo uzaleznione od opon i nie
> mowia wszystkiego o tym jak sie samochod prowadzi na zakretach.)
>
> Zgoda! Jak nabardziej. Liczy sie caly pakiet, w tym rowniez opony i wiele
> innych faktorow.
>




Temat: Nie naciskaj sprzegla ! Kobieto !
Kolo plota
Hi

Go┼Ť─ç portalu: kierowca napisa┼é(a):

> Rozstrzygni─Öcie Twojego dylematu nast─ůpi wkr├│tce. Wi─Ökszos─ç normalnych i
> myslacych ludzi (nie wliczaj─ůc Greenblacka) przychyli si─Ö do tego co powie
> Waldek Doskocz - bo kto mo┼╝e by─ç lepszym autorytetem w dziedzinie
> najskuteczniejszego hamowania ni┼╝ legendarny kierowca rajdowy.

Dla mnie legndarny jest np. Witold Rychter (tez wielokrotny mistrz Polski
motocyklowy i rajdowy), laczacy umiejetnosci zawodnika z wyksztalceniem
inzynierskim.

Mam nadzieje, ze w odpowiedzi z gazety rozroznione bedzie miedzy jazda
wyczynowa, a normalna.

A mottem niech bedzie:
"I ktozby w drukowane nie wierzyl gazety"
(W. Shakespeeare)

> Nie omieszkam zacytowa─ç tu ca┼éo┼Ťci odpowiedzi na list, kt├│ry osmieli┼éem si─Ö
> napisałeć w imieniu pana "Kierowiec".

Bylbym na przyszlosc wdzieczny, gdyby moj nick pozostal moim nickiem, co dalo
by mi mozliwosc pelniejszego precyzowania pytan i odpowiedzi. Ale niech tam...

> A do Ciebie "Kierowiec" już cos wyżej napisałem - zacytowałem Ci tekst z
> ksi─ů┼╝ki S. Zasady na kt├│r─ů si─Ö powo┼éujesz - i jest tam opisany spos├│b
> najskuteczniejszego hamowania - oczywi┼Ťcie BEZ WYSPRZ─śGLENIA i z redukcj─ů.

Ten tekst byl juz w tej formie w pierwszym wydaniu z 1973 AFIK roku (pod
wieloma wzgleami lepszego od wydania drugiego). Kilka listow wczesniej
wspominalem juz o stopniu rozwoju technicznego samochodow z lat piedziesiatych,
na ktorych w latach szesdziesiatych Zasada zdobywal ostrogi.

Jakby sie cofnac jeszcze dalej, to ladujemy w czasach, kiedy hamulce dzialaly
wylacznie symbolicznie i sluzyly rzeczywiscie tylko do zatrzymywania pojazdu.
Gdyby Zasada startowal w latach dwudziestych, a pisal w trzydziestych, wiele
jego rad wygladaloby inaczej.

(Zarzut czasow startowania Rychtera kontruje natychniast. Rychter wykazal, ze
nowego potrafi nauczyc sie i w bardzo zaawansowanym wieku.
Polecam "Doswiadczony kierowca radzi", jesli ktos w antykwariacie znajdzie)

> Nic doda─ç nic uj─ů─ç.

Powiedzmy to tak: kilka razy zrelatywizowales swoja wypowiedz, wiedz i ja
podejde do plotu.

Nie przecze, ze w jezdzie wyczynowej stosuje sie hamowanie z redukcja i bez
wysprzeglania, jak i wiele innych rzeczy typu zmiana biegow bez ujecia gazu i
uzycia sprzegla etc. (Jak dobrze przeczytasz noje posty, sam stwierdzisz
zreszta, ze temu nie przeczylem). Zarowno sama jazda zawodnicza, jak i samo
podejscie sciganta do trawlosci samochodu na tyle roznia sie od jazdy
normalnej, ze sportowcy beda mieli swoje powody.

Nie mam nic przeciw niewysprzeglaniu przy zwalnianiu i normalnym hamowaniu. Sam
tez nie wysprzeglam. Jesli ktos dodatkowo stosuje forsowna redukcje w normalnej
jezdzie, coz, to jego prywatna sprawa, IMHO klocki hamulcowe i tarcze sa
tansze, niz synchronizatory, sprzeglo i przeguby.

Jestem absolutnym wyznawca hamowania silnikiem podczas zjazdu z gory (inaczej
nie zrobilbym kat. CE).

Natomiast zdecydowanie sprzeciwiam sie zaleceniom niewysprzeglania, a nawet
redukcji przy hamowaniu na granicy przyczepnosci. Aby ta redukcja dala
jakiekolwiek kozysci (o ile takowe w jezdzie niezawodniczej wogole istnieja),
musialaby byc przeprowadzona absolutnie idealnie, a do tego absolutnie
potrzebny jest IMHO ciagly trening. Jesli widzi sie, jak trudno na kursie
przekonac kursanta, aby rzeczywiscie natychmiast i _z_calej_sily_ depnal w
hamulec (od niedawna ten dylemat rozwiazywany jest asystentem hamulcow), to
nauczenie przecietnego (nawet zaawansowanego) kierowcy optymalnego hamowania z
redukcja, tak aby osiagal chocby taka droge hamowania, jak z wysprzegleniem,
jest IMHO beznadziejne.
A redukcja przeprowadzona suboptymalnie w najlepszym przypadku wydluza droge
hamowania, w najgorszym prowadzi do poslizgu.

Poza tym uklady hamulcowe w normalnych samochodach sa optymalnie nastawione na
hamowanie z wysprzegleniem i nie maja recznego rozdzielnika sily hamowania na
osie.

Rowniez wyprowadzanie z poslizgu jest znacznie prostsze na sprzegle, niz na
biegu (co nawet Zasada slusznie zauwazyl).
Stad Twoje wypowiedzi (czesciowo zreszta juz nieco zrelatywizowane) o
absolutnej wyjatkowosci wysprzeglania (za wyjatkiem zmiany biegow i
zatrzymywania sie) i wysprzeglaniu podczas hamowaniaj jako najpowazniejszemu
bledowi sztuki jazdy za sluszne uznac w zadnym wypadku nie moge.

Byla taka historia, ze jakas firma (bodajze Porsche czy Audi) zaprosila R├Âhrla
do przetestowania najnowszej wersji ESP. Wyszedl z testu niezadowolony, bo
czasy okrazen wyszly mu z ESP gorsze, niz bez. Tylko, jak go mechanicy
pocieszali: "Niemand f├Ąhrt so jesusm├Ąssig, wie du" (nikt nie prowadzi tak
nawiedzenie, niz ty). Czy moze tez uwazasz, ze nalezy odlaczyc ESP, bo to tylko
przeszkadza?

POzdr.

K.




Strona 3 z 3 • Znale┼║li┼Ťmy 203 rezultat├│w • 1, 2, 3