They seem to make lots of good flash cms templates that has animation and sound.

Patrzysz na wiadomości znalezione dla zapytania: Testy Gimnazjalne Język Polski





Temat: Język polski. Testy dla gimnazjalistów
Język polski. Testy dla gimnazjalistów

superczytelnia dnia Pią 23:05, 05 Wrz 2008, w całości zmieniany 2 razy





Temat: przyjęcie do szkoły :)
Primo Jak nawet pójdziesz na humana i okażesz się dość zdolnym uczniem to możesz spróbować sobie załatwić, by chodzić na zajęcia do biol-chema na te przedmioty lub indywidualne zajęcia po lekcjach przygotowujące do matur rozszerzonych, wiem, że jak ja chodziłem to było takie coś z historii dla osób z mat-fiza.
Secundo w trzeciej klasie nie ma obowiązkowych biologi i chemii, ale można chodzić na fakultety dla chętnych, ale przeważnie jest z tego ocena na świadectwo i tam zajmowałbyś się tylko rozszerzaniem przedmiotu.
Tertio jest test dla mat-fiza z matmy, dla biol-chema chyba z biologi, a dla humana z nie wiem czego, ale jakiś humanistyczny przedmiot (historia, polski lub wos) oraz test z języka, języków. Po co? Test z przedmiotu daje ci dodatkowe punkty, bo jak jesteś matematykiem niekoniecznie dobrze mógł ci pójść egzamin gimnazjalny z części humanistycznej, w każdej szkole jest też inny system oceniania (w zwykłym gim masz dwójkę od 30%, a katolu od 40%). Co do języka obcego to polegać to będzie do jakiej grupy językowej cię przydzielą czy zaawansowanej czy podstawowej. Jak znasz 2 języki w stopniu wyżej niż podstawowy to piszesz 2 testy, później i tak można zmienić grupę
jak czujesz się za słaby lub jak masz zawsze max pkt.





Temat: Matura 2009
Na pewno jest na biologii, socjologii, stosunkach międzynarodowych i fizjoterapii. To są kierunki z których studentami na ten temat rozmawiałem (pomijając kierunki techniczne). Przyznaję, że nie wiem jak jest na większości kierunków humanistycznych.
Weź pod uwagę fakt, że matura z matematyki na poziomie podstawowym nie sprawdza niczego poza umiejętnością logicznego, może trochę abstrakcyjnego myślenia. Więc nie porównuj tego do biologii, która jest czystą pamięciówą.

Jak to jest, że w większości krajów matematyka rozszerzona na maturze jest i nie ma problemu, dopóki u nas była obowiązkowa, też problemu nie było, a jak na 20 lat się to zmieniło, to teraz nikt nie chce się jej uczyć?

Powiedz mi jaką przewagę ma j. polski nad matematyką, że obecność tego pierwszego na maturze nie wzbudza twoich obiekcji? Że niby mieszkam w Polsce? Język polski już umiem, co sprawdził test gimnazjalny.



Temat: Przy ladzie
Też się nie uczyłam na testy gimnazjalne, rozwiązałam tylko trochę testów z języka polskiego. Te z matematyki tylko mnie dołowały xD. Pamiętam, że dzień przed matematyczno - przyrodniczym siedziałam w necie () i znalazłam jakiś wpis, że niby dziewczyna zna pytania, bo się pomylili i na polskim najpierw rozdali matematyczne. Nie uwierzyłam, a miała racje .




Temat: Jak dostać sie do waszej szkoły
Mając 80 pkt na luzie się dostaniesz więc oceny z przedmiotów punktowanych na "3" (geografia,matematyka,język polski,język angielski) + w miarę napisz test gimnazjalny i jesteś w tej szkole.
Na pewno nie stresuj się że się nie dostaniesz... no chyba że Twoja średnia to 2.3 to lepiej zmień zawód.

P.S.(Do Pana Administratora) Na informatyce powinno być maksymalnie 30 osób bo w sali 300 jest 15 komputerów - dzieląc to na 2 grupy jest w sam raz.W aktualnej klasie Ii są 32 osoby to któraś osoba musi się "doczepić" a i tak nie wszystkie komputery są sprawne...(podobno po feriach mają wszystkie działać)



Temat: Próbny egzamin gimnazjalny 2009


Testy Gimnazjum 2009
Testy Matematyczno-Przyrodniczy
Testy Język Angielski
Testy Gimnazjum 2008 ( otwarte i zamknięte z języka polskiego i matematyki! )

Kod: Zaznacz wszystkoTesty Gimnazjum 2009

Testy Matematyczno-Przyrodniczy

Testy Język Angielski

Testy Gimnazjum 2008 ( otwarte i zamknięte z języka polskiego i matematyki! )




Temat: Latest News
An, zanim cos napiszesz to wez sie zastanow bo np powiedz mi, twoim zdaniem test gimnazjalny sprawdzal jakas wiedze?

a po LO jest matura. Matura powinna sprawdzac wiedze, bo ukonczona oznacza juz wyksztalcenie srednie. dopuszcze Cie na studia. kiedys oznaczala duzo. na swiecie nadal tak jest. A w Polsce? Teraz w Polsce mature moze miec byle imbecyl, a osoba ktora jej nie zdaje to po prostu musi miec poziom...

od uczenia poszczegolnych rzeczy sa technika i zawodowki. a jakos watpie by wszyscy co sa przeciwko zdawaniu matmy poszliby do zawodowki w ktorej uczono by np. tylko jezyka polskiego.

a co do matury z polskiego - powiedzmy sobie szczerze, ktos kto napisze wypracowanie odwolujac sie tylko do tekstu zrodlowego jest wdg mnie po prostu glupi.



Temat: Przy ladzie
Uuuuuuuu, to wy wymagania jakieś takie duże macie.
Też brałam udział w Olimpiadzie Języka Polskiego, nie było tak trudno. Pierwszy etap - szkolny, pisanie wypracowania (trzy tematy do wyboru). Drugi etap - też szkolny, przedstawienie ulubionego utworu literackiego. Trzeci etap - rejonowy, analiza tekstu Mrożka + trochę gramatyki. Czwarty etap - wojewódzki, kolejne wypracowanie (w roku szkolnym 2003/2004 była to rozprawka, 5 tematów do wyboru). No i ostatni etap - prezentacja wybranego dzieła pozaliterackiego (przedstawiałam film "Poza światem" z Hanksem w roli głównej).

Mogę się pochwalić, zostałam laureatką tej Olimpiady - byłam zwolniona z humanistycznej części testów gimnazjalnych.
Teraz nasza polonistka próbowała mnie namówić na Olimpiadę Języka Polskiego. Pokazała nam tematy, nawet fajne były. Ale jak zobaczyłam listę lektur wymaganych w tej Olimpiadzie, zrezygnowałam. Muszę napisać maturę o własnych siłach. I tak nie będzie to rozszerzona, bo ja jestem umysł bardziej ścisły i wybieram się na Ekonomię lub Finanse i Bankowość.




Temat: Szkooooła
No tak tak.. Oddaję się całkowicie mojej pasji :]
eh ta nauka. Czasem mam dość.
Przychodzę do domu i jak spojrzę na plan - płaczę.
Płaczę, bo jak sobie pomyślę, że tyle mam się nauczyć, szlag mnie trafia ;-/.
Np. na jutro muszę się nauczyć na sprawdzian z PO, kartkówkę z chemii, zrobić jakieś beznadziejne zadania na matme, potem streścić przypowieści na j.polski, wypisać chyba z 1000 zdań na niemiecki... aa no i geografia oczywiście - odpowiedź + opracowanie tematu.

Cool ;-/

Widocznie za bardzo ambitna jestem. Wszystko bym chciała umieć. A tu lipa. Nie da się wszystkiego wkuć. ;|

Testy gimnazjalne - bułeczka z masełkiem ;P. Nie ma co się bać. Na szczęscie Sago nie będziesz miała testu z języków. A może jednak? ;>



Temat: Przy ladzie
Czyżbyśmy wspominali testy gimnazjalne? Ooooo to było dawno temu (czyt. dwa lata).
Próbnych jakoś tak szczególnie nie pamiętam, może jednynie to, że miałam złą datę urodzenia na wizytówce i musieli załatwiać u dyrektora.
Za to te właściwe - pamiętam dobrze. Części humanistycznej nie pisałam, byłam zwolniona (jako laureatka Olimpiady Języka Polskiego ). Ale przyszłam pod szkołę po zakończeniu pisania, żeby pogadać z koleżankami, jak im poszło. Pamiętam, wtedy tak wspaniale świeciło słońce. Cieplutko =D.
Część mat-przyr już pisałam, żadne rewelacje się nie wydarzyły podczas egzaminu.

Czyż życie nie jest piękne? Mam jutro dopiero na 11:10! Wyśpię się! Ach... Choroby wśród nauczycieli wcale nie są takie złe.
]:->




Temat: 2006-10-08 LDeska - marba
sorki chłopaki już pisze ostatnio jakoś głupio nie chce mi się opiywac gier ten starach meca szuka mi ortow i taki tam błędów i nie krytykuje a ja mam pewnie dys cos tam jak by nie można było tego zapisywać za pomocą wzorów jak na fizyce chemii czy matmie jak ja nie lubię naszego polskiego języka to przez moja piania. W podstawówce była u mnie cool kolesiowa dobrze tłumaczyła i była ostra {takie lubię } potem byłą praktykantka wiadomo zwałe se z niej robiłem zrobiła nam prace pisemna na lekcji dostałem od niej 2 poszłem do pani i pokałem prace i dostałem 4- byla całkiem dobra trochę ort ale za nim do nie poszłem dąłem mamie do podpisu ta 2 a mama przeczytała komentarz pani praktyanki dwie linijki 3 orty zrobiła to se wziełem długopis niebieski i po tym czerwonym ciach i na drugi dzień pokazałem. Ale buraka zrobiła potem tylko jeszcze jedna lekcja z nia i papa .Potem gimnazjum I klasa 4 z Polaka ale pani w 2 klasie odeszła i nie zgadniecie kto przyszedła ta glupia praktykantka{ bez komentarza nie bede sie wysławiał}. II Klasa 3 i III tez i zawsze praca pisemna 2 albo 1 jak napisalem dobra sam! to ze nie samodzielna bo ona mnie zna z podstawówki 5 klasa czyli 3 lata do tyłu 2 tygodnie z nia i mnie nie stac na 3 ani na 4 a 5 to dla niej jest 6 dla Boga . To potem pisalem na pszerwie to mialem 2 pisalem 10 min przerwy a nie w domu 2 h i lacza . Potem probne testy gimnazjalne 70 % z polaka a z pracy pisemnej 80% i powiedziala ze pewnie sie pomylili .Ale naprawdziwych tez całkiem sporo a teraz liceum i mam na razie 4+ z polaka



Temat: Off Topic, czyli wszystko, co nie na temat

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,wid,9922817,wiadomosc.html

oto jak świetnie skonstruowana jest nowa matura z języka polskiego ^^
po zobaczeniu tego straciłem wiarę w to czy ją zdam.


przeniosłem ten wątek ze ,,Znaleziono w sieci".

Powiem szczerze, że nie dziwie się, że trudno zdać maturę profesorom, bo pewnie równie trudno byłoby zdać Wam tegoroczni maturzyści testy gimnazjalne... Trudno żeby osoby o potężnych zasobach wiedzy operowali ograniczonym słownictwem oraz przemyśleniami na poziomie ludzi od siebie 3x młodszych... Jeżeli 10-latkowi podasz zadanie na mnożenie, to nie zastosuje Ci wzoru skróconego mnożenia, tylko policzy po kolei. Ty stosując wzór nie mieścisz się w kluczu.

Przyznam jedno - błędem nowych matur jest to, że są przepustka na studia. Dalej powinien być system egzaminów, który pozwoliłby dostać się tym lepiej rokującym. Bo pozwólcie, że przypomnę Wam, że na takich egzaminach wewnętrznych było dużo pytań z zakresu przedmiotów, jakie później spotykacie na danym kierunku - uważam, że to było bardziej sprawiedliwe.



Temat: Może mi się wreszcie uda!!!
ja znam sposob zeby nie miec. Po prostu bierzesz od razu nast opakowanie tabletek anty zamiast robic 7dniowa przerwe Ale nie mozna przeginac... Ja jeszcze tak nie robilam, bo okres to dla mnie akurat zaden problem..

Misiu, ja tez udzielam korkow Ech ile nas łączy Tylko ze ja wole z ang, bo z polaka to raczej nudy... Nie odpowiada mnie wspolczesny sposob nauczania jezyka polskiego. Wszyscy ucza sie pod testy gimnazjalne, mature itp... Tylko tekst, pytania do niego itp....




Temat: Kuchnia polowa ;) (heyasowa, hehe)
O wypracowanie się już nie martwie.
Wystarczy, jak mi a nie dadzą 10 pkt. W sumie nie napisałam tragicznie, więc może dadzą mi tą dziesiątkę...

A co do testów gimnazjalnych to pewnie słyszeliście, że w całej Polsce jest afera o to wypracowanie?
Wielu nauczycieli nie przerobiło tych lektur.
Ciekawe, w jaki sposób to rozwiążą.
No, bo co z tego, że polonistom i dyrektorom się na to dostanie, skoro i tak najbardziej ucierpią na tym uczniowie? 16 pkt to dużo, a czasami nawet jeden, mały punkcik jest ważny.

Eh...

W sumie z testów jestem zadowolona. Po sprawdzeniu odpowiedzi wywnioskowałam, że napisałam gdzieś pomiędzy 80 - 90 pkt.
Teraz mogę powiedzieć, że jestem z siebie zadowolona.

A co do języków to cieszę się i raduję, że po skończeniu gimnazjum na 95% nie będę już miała styczności z niemieckim. Przez trzy lata nie nauczyłam się niczego, nauczycielka w ogóle nie potrafi wytłumaczyć, a skutkiem tego będzie 26 pięknych dopuszczających w mojej klasie na koniec roku. Na szczęście jest to przedmiot dodatkowy i nie będzie brany pod uwage przy rekrutacji.
W liceum najprawdopodobniej oprócz angielskiego będę miała rosyjski, albo francuski. I jeden i drugi język mi się podoba, więc w sumie to mi jest obojętne. Chociaż w rosyjskim są literki fajne i w nauce tego języka będę mogła liczyć na darmową pomoc, bo mama jest tłumaczem.

A najbardziej to chciałabym się uczyć łaciny. Niestety, w najbliższych liceach tego języka nie uczą, więc nie mam takiej możliwości. Korepetycje też nie wchodzą w grę, bo najzwyczajniej w świecie po prostu nie ma nauczyciela.
A szkoda.




Temat: Egzamin Gimnazjalny z j. Angielskiego
Jestem zbulwersowana kolejnymi działaniami rządu. W zeszłym roku dowiedziałam się, że będę pisać oprócz egzaminu z matematyki i polskiego, test z angielskiego. Jak dla mnie ta informacja była jak najbardziej pocieszająca, bo mogłam w jakiś sposób nadrobić punkty, które zawsze tracę na matematyczno-przyrodniczym. Nie ścisła ze mnie głowa... W połowie roku poinformowano nas o tym, że napiszemy ten test, ale nie będzie on się w ogóle liczył. (więc po co go pisać?!) A dziś nauczyciel powiedział wszystkim, że w teście będą zawarte tylko zadania zamknięte, pomijając to, że większość osób woli zadania otwarte, w których może wykazać się jakąs znajomością języka i, to wiecie jaki jest powód nagłej zmiany? - Nie ma pieniędzy na ich sprawdzanie! Oto mamy kolejny dowód jak to Polski Rząd woli wydawać pieniądze na takie instytucje jak ZUS, niż zadbać o jakąs kulturę i poziom.



Temat: książki do gimnazjum - sprzedam !!!!!
KLASA 1 GIMNAZJUM

- Geografia – ziemia nasza planeta – moduł 1 – wyd. Nowa Era – H.Powęska. A.Czerny 10zł
- Historia – zeszyt ćwiczeń – D.Musiał, K.Polacka – cz.1, Wyd. M.Rożak 5zł

KLASA 2 GIMNAZJUM

- Historia II – K.Polacka,M.Przybyliński, wyd.M.Rożak 10zł
- Fizyka 2 – M.Rozenbajger – wyd.ZamKor 10zł
- Chemia – ćwiczenia – wyd.Nowa Era 5zł

KLASA 3 GIMNAZJUM

- Fizyka dla gimnazjum 3 – M.Rozenbajger – wyd.ZamKor 10
- Matematyka 3 – korepetycje – wyd.Greg, Zofia Daszczyńska 9zl

- Testy – ćwiczenia dla gimnazjalistów – część matematyczno-przyrodnicza wyd.Seneka,L.Hoppe 10zl
- Testy gimnazjalisty blok humanistyczny – zestaw 1 – język polski, historia, sztuka, wyd.Piątek Trzynastego, G.Gnap, 10zł
- Język angielski – New Hotline – Tom Hutchinson,Oxford Uniwersity Press, niebieska książka + niebieskie ćwiczenia oraz żółty zeszyt ćwiczeń 10zł

GG 2442366
waleria22@o2.pl mail



Temat: "All about us" :P
Heh, no w sumie najwyższy czas chyba zacząc sie uczyć na Testy Gimnazjalne...

Ja planuję iść na dziennikarstwo i obieram taki kierunek (hista+wos+polski+angielski). Kieyś byłem przez pół roku w Japonii (miałem 4 latka) więc języka się lizneło choć niestety po 12 latach niemal wszystko zapomniałem. A uczyć sie języka Japońskiego w Poznaniu to nie jest łatwa rzecz...

Wiecie co? Podajcie jakie kierunki obieracie w życiu i na jakie zawody sie uczycie!



Temat: Czy dostanę się do LO?
Witam.
Mam mały problem. A właściwie może nie taki mały. Ale do rzeczy...
Od dwóch lat mieszkam i uczę się w Niemczech. Gdybym uczyła sie w Polsce byłabym w 3 klasie gimnazjum. Z nauką nie idzie mi źle, jednak poziom nauki w Niemczech jest okropne zaniżony... Aby zrobić mature musiałabym dostać sie do Gimnazjum [teraz jestem w Realu], ale aby się tam dostać muszę bardzo dobrze znać angielski i francuski [z tych języków zdaje się również maturę]. Niestety angielskiego nijak nie mogę zrozumieć, a po francusku nie powiem ani słowa. To przekreśla mi moje marzenia o wymarzonych studiach. Rozmawiałam z rodzicami. Myślimy nad powrotem do Polski, abym od września razem z moimi rówieśnikami zaczęła nauke w liceum... Myślałam o profilu humanistycznym z rozszerzonym językiem obcym [w moim przypadku niemieckim]. Tylko czy do jakiegokolwiek liceum dostanę się bez zdania testów gimnazjalnych???
Jeżeli ktoś z Was ma jakieś pojecie na ten temat to będę bardzo wdzięczna za każda pomoc i opinię... Chciałabym jeszcze do czegoś w życiu dojść... A bez matury będzie ciężko...



Temat: Amaranthine
Ja miałam lekko na polskim w podstawówce ;p Babka nic nas nie uczyła. Przychodziła na lekcje kazała przeczytać temat z podręcznika i zrobić ćwiczenia. A gdy mieliśmy gramatykę to nic nam nie tłumaczyła tylko mówiła,zebyśmy zrobili następny temat. Potem wszyscy jak wcześniej zrobili następny temat to brali się za kolejny, żeby potem na lekcjach mieć luzy. W gimnazjum to było zupełnie inaczej. Babka była strasznie wymagająca. I ostra.. Okropnie się jej bałam. Przed każdym polskim brzuch mnie bolał i czasami płakałam w domu. Ale dopiero teraz doceniam jaką byla dobrą nauczycielką. Dzięki niej napisałam test gimnazjalny z częsci humanistycznej na 42 pkt na 50 A teraz w liceum to lekcje mam takie na luzie. Niby babka wymaga ale lekcje są normalnie. Czytamy, rozmawiamy, piszemy. Przynajmniej jak piszemy to ona wie, że nie lubimy polskiego więc nas nie 'ciśnie'

Ja jestem na matematyczno-geograficzno-niemieckim. Więc podobny ;p Oprócz matmy ;p I niemiecki mam 5 razy w tygodniu a angielski 2 A ja języków to chciałabym znać co najmniej 5 Jak to mamie kiedyś powiedziałam to powiedziała, że zgłupiałam ;p Ale z drugiej strony cieszy się, bo teraz języki to podstawa ;p

No ale nie na wszystkich kierunkach robią listę. Na coś na pewno pójdę. Chociaż żeby uczyć się języków i np być tłumaczem to nie trzeba skończyć studiów.. Wystarczą jakieś kursy, specjalne..

Teraz mój jest długii




Temat: Matura i inne egzaminy
Ja,podobnie jak między innymi Decoo zdaję w tym roku egzaminy gimnazjalne.
Podejrzewam,że będę musiał poszukać gdzieś starych zeszytów z biologii/geografii,powtórzyć fizykę/chemię (trzeci rok piszę w tych samych kajetach,więc tu problemu nie będzie) i tyle.Jeśli chodzi o inne przedmioty,to albo uczyć się z nich nie potrzeba (matematyka-choćbym miał zginąć,to się niczego nowego nie nauczę,liczę,że mam wszystko w głowie) albo nie ma w jaki sposób (język polski chociażby-materiału jest tyle,że jeśli ktoś nie uczył się od najmłodszych lat,to nic mu już nie pomoże{na szczęście nie pisze tu o sobie :-) }).
Co do stresu,to jakoś nigdy go nie odczuwałem-jeśl już,to na kilkanaście minut przed "próbą".Najbardziej denerwuje mnie to,że nie umiem się uczyć.Dopiero pod koniec nauki w gimnazjum zaczynam powtarzać materiał przed sprawdzianami,wcześniej zawsze korzystałem z tego co zapamiętałem na lekcjach.
Z mniejszych rzeczy czekają mnie jeszcze szkolne etapy konkursów:matematycznego (najbliższy wtorek) i wiedzy o straży granicznej (przed 19 stycznia). :-)
Podobnie jak Bodzio W życzę powodzenia wszystkim,których czekają w najbliższym czasie wszelkiego rodzaju sprawdziany/testy/egzaminy.



Temat: Twój dzień w szkole
Język francuski - czasy
Język angielski (x2) - czasy przeszłe, przyszłe i teraźniejsze
Język polski - Faraon
Matematyka (x2) - testy gimnazjalne
Niemiecki (x2) - strona bierna
Historia - zwolnieni



Temat: Prośba
Język Polski - Epoki
Mapa Polski 3 Pro
Testy Gimnazjalne
Nauka Hiszpańskiego
Sky Pointer
Proszę o te aplikacje.



Temat: proszę o sprawdzenie
Witam, proszę o sprawdzenie i korekte.



Przedszkole.
Do przedszkola idzie się w wieku od 3 do 6 lat. Uczy się tam podstaw karigrafii , alfabetu, liczb, figur, kolorów, piosenek i wierszyków. Przedszkole rozwija wyobraźnie. Przygotowuje  do rozpoczęcia edukacji w szkole podstawowej. Następnym etapem jest szkoła podstawowa.

Szkoła Podstawowa.
Do szkoły tej uczęszcza się w wieku od 7 do 12 roku życia. Jest 6 klas. W pierwszych trzech klasach uczy się czytania, pisania oraz podstaw matematyki. Od 4 klasy zaczynają się już trudniejsze przedmioty, a mianowicie przyroda, historia, język angielski oraz język polski, matematyka.
Etap edukacji szkoły podstawowej kończy się egzaminem do szkoły gimnazjalnej.

Szkoła gimnazjalna.
Wiek od 13 do 15 lat. W szkole gimnazjalnej poszerza się zdobytą wiedze. Dochodzą trudniejsze przedmioty, których nie było w szkole podstawowej.
Poziom edukacji kończy się egzaminem gimnazjalnym, który składa się z dwóch testów.
Pierwszy test z języka polskiego, drugi zaś z matematyki i przyrody.
Egzamin ten sprawdza wiedzę i pomaga w wyborze odpowiedniej szkoły średniej.

Szkoły średnie.
Szkoły średnie dzielimy na liceum i technikum.
W liceum uczy się przedmiotów ścisłych. Czas trwania szkoły 3 lata.
W technikum uczy się przedmiotów ścisłych i zawodowych. Czas trwania 4 lata.
Po liceum i technikum zdobywa się wykształcenie średnie. Liceum i technikum kończy się egzaminem maturalnym, który składa się z kilku etapów. Zdanie matury umożliwia podjęcie nauki w szkołach wyższych.

Szkoła wyższa (studia).
Na studiach zdobywa się wyższe wykształcenie w wybranie przez nas dziedzinie.
Studia umożliwiają łatwiejsze znalezienie pracy.
Inżynier.
Na studiach można zdobyć tytuł inżyniera, który kończy się obroną pracy inżynierskiej.
Magister.
Gdy obroni się tytuł inżyniera można kontynuować naukę poszerzają tytuł o magistra.
Trzeba obronić prace magisterską.
Doktor.
Następnie można zdobyć tytuł doktora.
Profesor.
Najwyższy tytuł edukacji.

Szkoła zawodowa.
Czas trwania 2 lata. Przygotowanie do zawodu. Po tej szkole można iść do technikum uzupełniającego, a następnie wybrać drogę kształcenia w szkołach wyższych.
KUNIEC



Temat: Jak dostać sie do waszej szkoły

Mając 80 pkt na luzie się dostaniesz więc oceny z przedmiotów punktowanych na "3" (geografia,matematyka,język polski,język angielski) + w miarę napisz test gimnazjalny i jesteś w tej szkole.
Na pewno nie stresuj się że się nie dostaniesz... no chyba że Twoja średnia to 2.3 to lepiej zmień zawód.

P.S.(Do Pana Administratora) Na informatyce powinno być maksymalnie 30 osób bo w sali 300 jest 15 komputerów - dzieląc to na 2 grupy jest w sam raz.W aktualnej klasie Ii są 32 osoby to któraś osoba musi się "doczepić" a i tak nie wszystkie komputery są sprawne...(podobno po feriach mają wszystkie działać)


Co do komputerów to w 303 jest 16 sztuk. A to, że musiały pojechać do naprawy to chyba normalne. Szczególnie, że jak zwykle trole się nimi "zaopiekowały" i pod koniec semestru komputery wołają o pomoc. W sali 300 jest 15 + zawsze można dołożyć laptopa, co ja osobiście robię jak jest pełny skład. W końcu mamy 2 laptopy w szkole. Więc... Do klasy informatycznej przyjmujemy 32 osoby, a mogliśmy spokojnie wykorzystać limit 38 (zgłosiło się w zeszłym roku dużo osób - coś koło 60). Po wakacjach uruchomimy ponownie trzecia pracownie. W tej chwili nie ma potrzeby. Planuje umożliwić dostęp do tej pracowni, jako do pokoju "cichej nauki". Dostęp oczywiście na zeszyt i w określonych godzinach pod kontrolą wyrywkową nauczycieli i ciągłą monitoringu. Co do liczebności innych klas to tak jak pisałem około 30-35.

Co do liczby punktów to jak pisałem wcześniej różnie się to układa. Proponowałbym takie rozwiązanie jak np. 1. Wybór technik informatyk 2. Wybór liceum profilowane zarządzanie informacją (w praktyce - okrojony tech. informatyk) itd itd. Z roku na rok mam coraz większe zainteresowanie. Dlatego nie mogę podać konkretnego progu.

pozdrawiam

pk



Temat: Architektura - jaka szkola

Ale jezeli potrafie czytac, to z wypowiedzi Gancka wynika, ze nie biora pod uwage teraz testu z jezyka, ktory i tak byl banalny.

Tak jak napisałem test z języka nie będzie brany pod uwagę przez 3 lata ( jeszcze 2 ).
Sumę punktów przy rekrutacji dostajesz za test gimnazjalny ( 100 pkt max ) oraz za oceny + osiągnięcia ( kolejne 100).Przy ocenach brane są pod uwagę 3 przedmioty główne czyli ocena z języka polskiego, matematyki, języka nowożytnego oraz przedmiotu kierunkowego. W każdym roku inaczej są przyznawane punkty, w tym roku wygląda to następująco.

Przeliczenie kryteriów na punkty odbywa się następująco:
1. Ocena z jezyka polskiego i wybranych zajęć edukacyjnych :
dopuszczający – 3 punkty
dostateczny – 7 punktów
dobry – 11 punktów
bardzo dobry – 14 punktów
celujacy – 18 punktów
Absolwenci zwolnieni z egzaminu gimnazjalnego przez Dyrektora
Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej – liczbę punktów zostaje pomno@ona
przez 2.
2. Świadectwo ukończenia gimnazjum z wyró@nieniem – 5 punktów
3. Udział w finale wojewódzkim konkursów przedmiotowych organizowanych
przez Sląskiego Kuratora Oświaty ( można brać pod uwagę udział w dwóch
konkursach) - - za jeden tytuł - 10 punktów; - za dwa i więcej tytułów –
dodatkowo 5.
4. Osiągnięcia sportowe, artystyczne lub inne, co najmniej na szczeblu
powiatowym (można brać pod uwagę dwa osiągnięcia) - max. 6 punktów
(1 miejsce -6 pkt, 2 miejsce –5 pkt, 3 miejsce – 4pkt).
4. Stałe zaangażowanie w prace społeczna w charakterze wolontariusza –
2 punkty
6. Egzamin gimnazjalny - liczba punktów uzyskanych na egzaminie,
maksymalnie 100 punktów.
5. Maksymalna ilość punktów uzyskanych w wyniku rekrutacji - 200 punktów


mikel1994- są w szkołach "dni otwarte" proponuję się wybrać, tylko pamiętaj, w te dni zobaczysz tylko to co najlepsze , jak masz jeszcze rok czasu, to postaraj się nawiazać jakiś kontakt z kimś kto jest na danym kierunku i wypytaj co i jak, najlepsze info jest zawsze od osoby obecnie uczącej się w danej szkole

Święte słowa. Ja ku mojemu zdziwieniu dowiedziałem się że mój kolega jest absolwentem 1 klasy technikum o profilu na którym zamierzam się wybrać w tym roku . Powiedział mi wiele ciekawych rzeczy na temat szkoły i nauczania których raczej nie uzyskałbym od osób które tylko wiedzą ogólnie na temat szkoły - chodzi mi o osoby które nie uczęszczały do tej szkoły.



Temat: 1

Centralna Komisja Egzaminacyjna poinformowała policję oraz ministerstwo edukacji narodowej, że nastąpił wyciek testów z MATEMATYCZNEJ!!! części egzaminu gimnazjalnego - podała telewizja TVN24. Jeden z Internautów wp.pl znalazł test na jednej ze stron. Plik miał nazwę "testy gimnazjalne by DJ Mosquito.txt". Ok. godziny 20:00 w środę został skasowany z serwera. Jak powiedział Krzysztof Konarzewski, przewodniczący CKE - w wypowiedzi dla TVP Info - egzamin nie zostanie unieważniony w całej Polsce. Tylko osoby, które skorzystały z wycieku, będą musiały pisać egzamin ponownie.

Wcześniej przewodniczący CKE powiedział w rozmowie z TVN24, że policja sprawdza możliwość wycieku testów gimnazjalnych. Konarzewski poinformował, że sygnał o wycieku otrzymał w środę o godzinie 15.10, już po zakończeniu egzaminu. -

Testy z części humanistycznej ujawniono na jednym z serwisów kilka godzin przed oficjalnym rozpieczętowaniem prac przez uczniów.

Test humanistyczny pisało w środę blisko 480 tys. uczniów III klas z około 7 tys. gimnazjów w całym kraju. W czwartek odbyć się ma część matematyczno-przyrodnicza, a w piątek - z języków obcych.

Przystąpienie do egzaminu jest warunkiem ukończenia szkoły. Wynik egzaminu z części humanistycznej i matematyczno-przyrodniczej będzie miał wpływ na przyjęcie ucznia do wybranej przez niego szkoły ponadgimnazjalnej. Test z języka obcego ma tylko diagnozować jego znajomość przez ucznia.

O przyjęciu do szkoły ponadgimnazjalnej decydują: liczba punktów uzyskanych przez kandydata za oceny na świadectwie z wybranych przedmiotów i za inne osiągnięcia odnotowane na świadectwie ukończenia gimnazjum oraz liczba punktów za wyniki egzaminu gimnazjalnego.


Źródło: http://wiadomosci.wp.pl/k...ml?ticaid=17e5e
_____
Doszłem do tego że server to sendspace.com ; )

Owned?? Może ktoś znajdzie to niech zarzuci :P



Temat: Chaosik (popsuty)

Nom, niestety przez tę obowiązkowość poziom spadnie T-T Bezsensowne jest to zarządzenie :/
Czy ja wiem, moim zdaniem wprowadzenie matematyki jako obowiązkowej to dobre rozwiązanie. Mimo wszystko jest ona potrzebna w życiu, tak samo jak język polski. A matura z tego przedmiotu jednak trochę bardziej motywuje do nauki z niego niż normalne lekcje ^^'. Bo przebimbać na dwójach przez całe liceum to każdemu się uda xD'. A jak ktoś będzie chcial sobie zdawać coś trudniejszego, to idzie na rozszerzenie i koniec xD.
Ale postaw się w sytuacji humanistów, którym matematyka do szczęścia potrzebna nie jest, a raczej dodawać i mnożyć liczby umieją. Ja kocham matmę, ale zdaję sobie sprawę, że wielu osobom sprawia ona wielką trudność i zmuszanie ich do obowiązkowego zdawania matury z tego przedmiotu jest swego rodzajem okrucieństwem. A argument typu "matematyka się w życiu przydaje" można odnieść do niemal każdego przedmiotu - najbardziej biologii i historii. I co, może i te przedmioty wrzucić do podstawy?
I w odwrotną stronę: po co matematykowi język polski? W ten sposób można się rozdrabniać bez końca ^^'. Wiem, że nie wszyscy sobie radzą z matmą (wystarczy spojrzeć na pare osób z mojej klasy...), ale tak też można spojrzeć na języki obce (macha rączką jako osoba mająca z tym problemy) i polak, ale jednak też trza to zdawać, bo polak, majma i język obcy to najbardziej podstawowa podstawa, że tak to ujmę xD'.
Ekhem, jesteśmy w Polsce, jesteśmy Polakami, więc oczywistym faktem wydaje mi się obowiązek zdawania naszego wspaniałego języka na maturze. Zaś co do obowiązkowego języka obcego, to w tym miejscu mam stanowisko takie jak w przypadku matmy - jest to cios w ludzi nie mających talentów językowych <nieśmiało unosi łapkę>, którzy w dodatku mieli fatalnych nauczycieli.
Cóż, niesprawiedliwości nie da się uniknąć... Gdybyśmy się w ten sposób rozdrabniali, jak ty to mówisz, to maturę trzeba by było całkowicie zlikwidować ^^'. I wszyscy byliby wtedy szczęśliwi, prawda xD'? I tak prestiż tego dokumentu znacznie spadł. Kiedyś, ze 20 lat temu, mieć maturę to było coś, a teraz... nawet do obsługi koparki ręcznej mają maturę.
No co Ty, oni bez matury pracują :d
Ja nie mam nic przeciwko maturze, skoro już przeszłam sprawdzian po podstawówce i testy gimnazjalne, to i maturę mogę napisać. Kiedyś maturę pisało się z wszystkich przedmiotów. I tak według mnie było najsprawiedliwiej.



Temat: Testy 2009 - skanerowi płacić nie trzeba

Prawie pół miliona uczniów rozpoczyna dziś egzamin kończący naukę w gimnazjum. W tym roku po raz pierwszy zdają również języki obce. Tyle że część językowa będzie okrojona. Powód? Kryzys.

- Bardzo nam przykro, ale formuła egzaminu ulega reorganizacji. Poza tym nie będą go oceniać ludzie, tylko maszyna - Elżbieta Chruścicka, anglistka z krakowskiego Gimnazjum nr II, streszcza wiadomość mailową, którą rozesłała Okręgowa Komisja Egzaminacyjna. Taką samą wiadomość na początku miesiąca dostało kilkanaście tysięcy nauczycieli języków obcych w całym kraju. Wcześniej zostali przeszkoleni, jak sprawdzić odbywający się w tym roku po raz pierwszy egzamin gimnazjalny z języków obcych.

Resort edukacji zadecydował, że przez najbliższe trzy lata jego wynik nie będzie brany pod uwagę przy rekrutacji do liceów, a w ostatniej chwili obniżył poziom egzaminu w porównaniu do pierwotnych założeń.

Miał sprawdzać umiejętności rozumienia ze słuchu, czytania, umiejętności konstruowania wypowiedzi pisemnej. Ostatecznie w piątek uczniowie rozwiążą jedynie test wyboru. Pisemnych wypowiedzi nie będzie. - Do sprawdzenia krótkiej wypowiedzi pisemnej ucznia trzeba byłoby zatrudnić tysiące egzaminatorów, a każdemu z nich za ocenienie jednej pracy zapłacić kilka złotych. Test złożony z odpowiedzi A, B lub C może oceniać skaner, któremu płacić nie trzeba - przyznaje Konrad Leszczyński, kierownik wydziału języków obcych w Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

Na okrojeniu egzaminu państwo zaoszczędziło 2 mln 770 tys. zł. Nauczyciele nie kryją oburzenia. Elżbieta Chruścicka: - Język jest żywą formą. Nie można sprawdzić, jak uczeń go umie, stosując tak mechaniczne i jednocześnie tak łatwe formy jak test! Oszczędzanie na edukacji poprzez wprowadzanie takich egzaminów to nieporozumienie!

Leszczyński zapewnia, że do 2012 r. - wtedy wynik egzaminu z języków ma zacząć się liczyć przy rekrutacji do liceów - pytania otwarte wrócą. Nie ukrywa, że przyczyną zrezygnowania z wypowiedzi pisemnej były wyniki próbnego egzaminu z języków pisanego w październiku. Wielu uczniów rozwiązało jedynie test wyboru, omijając zadania, w których trzeba było napisać samodzielnie zaledwie dwa, trzy zdania.

W całej Polsce do egzaminów przystępuje ok. 470 tys. uczniów. Dziś rozpoczyna się część humanistyczna. Językowa w piątek.


Źródło: Gazeta Wyborcza



Temat: EDUKACJA
Co do tego że pracują Polacy na obczyźnie poniżej swoich kwalifikacji się zgodzę ale to nie tylko wina tego że nie umieją angielskiego ale też tego że często prace fizyczne biorą gdyż nie mają odpowiedniego wykształcenia, a nieraz zdarza się że na dobrych stanowiskach nieposiadają niezbędnego doświadczenia, certyfikatów albo bo po prostu nie ma wakatów no i nie zapominajmy w Anglii Polacy nie są usiebie więc to też może być przyczyna a co do informatyki to jest też duża konkurencja o ile się nie mylę hindusi są bardzo dobrzy w tym temacie.

Możesz mi powiedzieć co chciałbyś zmienić aby zmienić jakość uczenia??
Pozatym co do matury międzynarodowej jako obowiązkowej będe przeciwny i powiem więcej nie byłaby ona sprawiedliwa ponieważ kursy można odbywać tylko w 3 językach a nie ma wśród nich takich języków jak niemiecki (co mnie nie dziwi bo jest on raczej lokalny) ale nie ma też rosyjskiego co mnie mocno zastanawia i dziwi bo używa się go w wielu krajach a ludzi którzy się nim posługują szacuje się na ok 300mln dodać też trzeba że angielski to język anglosaski, francuski i hiszpański to języki pochodzenia łacińskiego a brak rosyjskiego jest dla mnie sprawą polityczną trochę a dodatkowo jest dyskryminacją pewną słowian bo słowiańskiego nie ma żadnego języka.

A co do Tunezji to myślę że nie fair podawać jej przykład bo francuski jest jej językiem urzędowym więc jak będzie wprowadzony Polski do matury międzynarodowej to rozważe

Co do naszej matury to zdaje sobie całkowicie sprawę że nie jest ona idealna i zwróciłbym uwagę że w Polsce stan wiedzy jaki mamy wynika z pewnego paradoksu w 5 i 6 klasie nauczyciele ciągle straszą testami w 6 klasie i się uczniowie przygotowują pod niego w gimnazjum pod test gimnazjalny no i całe liceum pod maturę a egzaminy sa te pisane wg pewnego schematu a lepsza by była nauka na oceny a nie tylko na maturę.
No a wracając do niedoskonałości matury to lepiej wg mnie zreformować Polską mature i przystosować ją do Polskich potrzeb niż jakaś międzynarodówka a co do pracy w Irlandii jako przyszły polityk powinieneś mięc plan jak zachęcić emigrantów do powrotu do ojczyzny a nie wykształcić świetnie nowe pokolenie Polaków imigrantów.



Temat: Egzaminy Gimnazjalne Rozpoczęte!
Dzisiaj rano o godzinie dziewiątej uczniowie trzecich klas gimnazjów przystąpili do jednego z najważniejszych egzaminów.

Egzamin gimnazjalny jest egzaminem obowiązkowym. To kolejny po sprawdzianie szóstoklasisty owoc reformy edukacyjnej z końca lat dziewięćdziesiątych dwudziestego wieku. Egzaminu nie można nie zdać, ale jego wynik jest istotny przy staraniach o kontynuację nauki w wybranych przez absolwentów szkołach średnich.

Dzisiaj rano rozpoczął się pierwszy z trzech etapów składowych egzaminu gimnazjalnego. Uczniowie przystąpili do części humanistycznej. Kolejne to część matematyczno-przyrodnicza, do której gimnazjaliści przystąpią jutro oraz język obcy nowożytny, który będzie tematem egzaminu w piątek. Wszystkie części rozpoczynają się o godzinie dziewiątej.

Wynik egzaminu nie ma wpływu na ukończenie przez ucznia gimnazjum. Nawet uzyskanie wyniku zerowego pozwala ukończyć szkołę, pod warunkiem, że otrzymane oceny końcowe z przedmiotu egzaminu będą wyższe od niedostatecznej.

Dzisiejsza, humanistyczna część egzaminu obejmie, jak podaje Centralna Komisja Egzaminacyjna, wiadomości z następujących obszarów wiedzy: języka polskiego, historii, wiedzy o społeczeństwie, plastyki, muzyki. Uwzględnione mają być również ścieżki edukacyjne: filozoficzna, regionalna - dziedzictwo kulturowe w regionie, czytelnicza i medialna, europejska, kultura polska na tle tradycji śródziemnomorskiej.

Egzaminatorzy są powoływani przez dyrektorów Okręgowych Komisji Egzaminacyjnych i nie mają uprawnień do sprawdzania prac egzaminacyjnych uczniów ze szkoły, w której są zatrudnieni.

Każdy uczeń przystępujący do egzaminu otrzyma zestaw zadań wraz z kartą odpowiedzi. Pierwsza i druga część egzaminu trwają po sto dwadzieścia minut, natomiast trzecia część dziewięćdziesiąt minut.

Maksymalna możliwa do uzyskania punktacja za każdą część egzaminu to pięćdziesiąt punktów. Wynik egzaminu gimnazjalnego nie jest odnotowany na świadectwie ukończenia szkoły. Absolwenci gimnazjów otrzymują specjalne zaświadczenie, odbierane przez nich w szkołach.

Powodzenia wszystkim trzecioklasistom

Dla ciekawych:
Arkusz części humanistycznej - 22.04.2009

Dzisiejszy test (23.04.2009) - Część matematyczno-przyrodnicza



Temat: [Polityka] No to mamy nowego premiera....
Jellyeater, mysle, ze nie masz racji do końca. To co nazywa maturą, od zawsze było nazywane "świadectwem dojrzałości" nie tylko tego, ile sie wie, ale i umiejetnosci myslenia, pokonania stresu egazminacyjnego itd. Nie uwierzę, zeby ktoś, kto wszystko umie z dziedziny która wybrał (sic!) na mature, nie mogl danego przedmiotu choć zaliczyc. To jest normalnie wstyd i tyle. Taka osoba nie powinna mieć świadectwa dojrzałości! Rozumiem, ze mogla miec gorszy dzien, ale zeby oblac całkiem????????? Ja sie nie dziwie, ze sa młodzi ludzie, ktorzy nie chca tych matur.
No cóz, byc moze, w dzisiejszych czasach, nie jest to nazwa, ktora cos oznacza. To pusty zwrot i tyle.
Kiedy ja zdawałam mature, logiczne było, ze nie mam wyboru. Nie miałam doświadczenia, jak dzisiejsza młodziez w pisaniu takich testów, nie było egzaminow gimnazjalnych i podobnych. To był pierwszy skok na głęboką wodę i na pewno duzo większy stres dla zdających niz dzisiaj. Musiałam zdac i matme i polski, i przedmioty wybrane. Z przedmiotów wybranych nie przypominam sobie, aby ktokolwiek dostawał oceny dostateczne, a co dopiero nie zdał. To były przednioty wybrane, preferowane przez zdającego, zwykle z ukierunkowaniem na pozniejsze studia. Wiec to, co umiał najlepiej.
Natomiast nie zdanie przedmiotów obowiązkowych, w tym np. języka polskiego, to totalny wstyd!

jelsi ktos nie potrafi zdać matury, to oznacza, ze jednak cos jest nie tak, z umiejętnościami lub innymi cechami. Matura jest chyba po to właśnie, by oddzielic osoby, ktore nie powinny studiowac, moze nie w tej chwili, a za rok juz zdadza i moga zaczac dalsza nauke.
Nie wszyscy ludzie musza studiowac!!! juz nie wspomne o tym, ze w tym kraju to nigdy nie bylo oplacalne specjalnie....



Temat: Sprzedam podręczniki do gimnazjum TANIO!
FIZYKA:
- Fizyka i astronomia, Mechanika i ciepło, moduł 2, wydawnictwo Nowa Era, autorzy: Grażyna Francuz-Ornat, Teresa Kulawik, Maria Nowotny-Różańska - (mam do sprzedania 2 takie same podręczniki 1 w lepszym stanie-7 zł+nieużywane ćwiczenia gratis, 2 w gorszym-4 zł)
- Fizyka i astronomia, Elektryczność i magnetyzm, moduł 3, wydawnictwo Nowa Era, autorzy: Grażyna Francuz-Ornat, Teresa Kulawik, Maria Nowotny-Różańska (10 zł+ płyta gratis+trochę używane ćwiczenia gratis)
- Fizyka i astronomia, Optyka i fizyka jądrowa, moduł 4, wydawnictwo Nowa Era, autorzy: Grażyna Francuz-Ornat, Teresa Kulawik, Maria Nowotny-Różańska(10 zł)
- zbiór zadań z fizyki Romuald Subieta, wydawnictwo WSIP-nowe wydanie(4 zł)
- zbiór zadań z fizyki Romuald Subieta, wydawnictwo WSIP-stare wydanie numery zadań się nie zgadzają ale są takie same jak w nowym(2 zł)

OBRONA CYWILNA dla klas I-III gimnazjum, wydawnictwo WSIP, autorzy: Gabriel Adamczyk, Bogusława Breitkopf, Zbigniew Worwa, ścieżka edukacyjna(5 zł)

HISTORIA:
- Historia I, podróże w czasie, autorzy: Tomasz Małkowski, Jacek Rześniowiecki(10 zł)
- Historia III, podróże w czasie, autorzy: Tomasz Małkowski, Jacek Rześniowiecki(10 zł)

JĘZYK POLSKI:
- Język Polski 1, Między Nami, autorzy: Agnieszka Łuczak, Ewa Prylińska, Roland Maszka, Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe(12 zł)
- Język Polski 2, Między Nami, autorzy: Agnieszka Łuczak, Ewa Prylińska, Roland Maszka, Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe(10 zł)
- Język Polski 3, Świat w słowach i obrazach, wydawnictwo WSIP(8 zł)
- Testy Ćwiczenia dla gimnazjalistów, część humanistyczna, wydanie pierwsze, Seneka, autorzy: Renata Boszke, Jolanta Eisner, Aleksandra Kwidzińska(nowe jeszcze nie otwarte- 7 zł)
- Czytam różne teksty kultury, autorzy: Anna Konkolewska, Piotr Janusz Pardo, Ćwiczenia językowo-redakcyjne dla uczniów klas I-III gimnazjum, wydanie pierwsze, seneka, popisane ołówkiem-trzeba wymazać(3 zł)

MATEMATYKA:
- Matematyka 2001, Gimnazjum podręcznik klasa 3, wydawnictwo WSIP, autorzy: Anna Dubiecka, Barbara Dubiecka-Kruk, Zbigniew Góralewicz, Tomasz Malicki, Piotr Piskorski, Wacław Zawadowski, Andrzej Ziemieńczuk(12zł+płyta gratis+mogę dodać za darmo prawie nie wypełnione ćwiczenia)
- Matematyka 2, podręcznik dla gimnazjum, matematyka z plusem, praca zbiorowa pod redakcją Małgorzaty Dobrowolskiej(3 zł)

BIOLOGIA:
- zeszyt do ćwiczeń z Biologii do klasy pierwszej gimnazjum nowe nie używane, Barbara Klimuszko, Człowiek - anatomia, fizjologia i higiena, wydawnictwo Żak(5 zł)
- Podręcznik Biologia III, Barbara Klimuszko, Jedność i różnorodność świata żywego, wydawnictwo Żak(7 zł)

GEOGRAFIA:
- 3 Geografia, autorzy: Edward Dudek, Jan Wójcik, Geografia Polski, Wydawnictwa Edukacyjne Wiking(16 zł+ prawie nieużywane ćwiczenia gratis)
- Geografia 2, geografia regionalna świata, Hanna Staniów, Wydawnictwo Edukacyjne Wiking(4 zł)
- Geografia I, Ziemia środowisko przyrodnicze człowieka, Paweł Wład( mam 2 takie same podręczniki, każdy po 12 zł)
- Geografia II, Człowiek na Ziemi, jego życie i działalność, Paweł Wład, Wydawnictwo Oświatowe Ortus(12 zł)

SZTUKA Odległe kultury, dawne cywilizacje, I gimnazjum, Jolanta Ciesielska(4 zł)

WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE część 1, Irena Kuczałek, Daniela Ura, wydawnictwo Żak, gimnazjum III(2 zł)

CHEMIA dla gimnazjum część 3, Jan Kulawik, Teresa Kulawik, Maria Litwin, wydawnictwo Nowa Era(6 zł)

JĘZYK ANGIELSKI NEW SNAPSHOT, LANGUAGE BOOSTER, pre-intermediate, pearson longman, Chris Barker, Brian Abbs, Ingrid Freebairn, Olivia Johnston(ćwiczenia + podręcznik=15 zł)

Zainteresowanych proszę o kontakt : emailowy: kasiolq@o2.pl lub telefoniczny 605-25-99-68/515-39-39-29(najlepiej smsem) i o wpisanie wybranych książek. Mogę dostarczyć tylko w okolicach Redy, Rumii i Wejherowa.



Temat: Dyrektorka i sprzątaczka ujawniły tajemnicą państwową
Okręgowa komisja unieważniła egzamin w gimnazjum na Mokotowie. Nie po raz pierwszy. Sześć lat temu też złamano w nim procedury, ale nikt nie poniósł konsekwencji.
Wczoraj przed południem z Niepublicznego Gimnazjum Fundacji Dyslektyk na Mokotowie policjanci wyprowadzili dyrektorkę szkoły Joannę P. Śledczy podejrzewają, że ponosi winę za wyciek testów gimnazjalnych. Co zrobiła ? Na dzień przed sprawdzianem otworzyła je i dała do skserowania swojej pracownicy – woźnej.
Ta miała je dać synowi swojej przyjaciółki – Adamowi Z., 18-latkowi z Pragi-Południe.
Chłopak pytania zaniósł mającej zdawać egzamin siostrze. Następnie test przepisał i na kilkanaście godzin przez sprawdzianem humanistycznym pytania (objęte klauzulą poufności) umieścił na stronie internetowej w amerykańskim serwerze. Podpisał się jako DJ Mosquito.
O wycieku zaalarmowali szefów komisji egzaminacyjnej internauci. IP i adres sprawcy ustaliła ABW. Policjanci zatrzymali Adama Z. Chłopak nie uczy się, nie pracuje, sporadycznie dorabia jako DJ.– Na razie nie wiadomo, ile osób ściągało pliki. Ale to bez trudu ustali policja. Kiedy będziemy znali szczegóły, zapadną decyzje o unieważnieniu egzaminów konkretnych osób – powiedział prof. Krzysztof Konarzewski, dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.
Złamane plomby
W szkole Dyslektyk pojawili się nie tylko policjanci, ale także wizytatorzy kuratorium i dyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie Anna Frenkiel. Wiemy, że mają dowody, iż Joanna P. nie tylko złamała wszelkie procedury związane z przechowywaniem tajnych testów. Stwierdzili też, że naruszone są opakowania zadań z języka obcego, które dzisiaj mieli pisać uczniowie. – Dlatego zdecydowałem o odwołaniu egzaminu z języka obcego i unieważnieniu wcześniejszych: humanistycznego i matematyczno-przyrodniczego – mówi dyrektor Frenkiel.
Osiemnastu uczniów Dyslektyka czeka powtórka w czerwcu.Dzisiaj dyrektorka szkoły Joanna P. prawdopodobnie usłyszy w prokuraturze zarzut ujawnienia tajemnicy służbowej. – Grozi za to do 3 lat w pozbawienia wolności – mówi Mateusz Martyniuk, rzecznik prokuratury okręgowej.
Wczoraj, gdy P. wyprowadzano ze szkoły, utrzymywała, że nikomu nie udostępniła testów.
Recydywa
W szkole Dyslektyk egzamin unieważniono nie po raz pierwszy. Już sześć lat temu komisja egzaminacyjna nakazała powtórzenie egzaminu humanistycznego. Pięciu uczniów zrobiło identyczny błąd w swoich pracach. Komisja uznała, że ściągali.
Joanna P. twierdziła wówczas, że jej uczniowie zostali skrzywdzeni. Jako dyrektorka żadnych konsekwencji nie poniosła. – To był ogromny błąd – uważa Karol Semik, mazowiecki kurator oświaty. – Szkoła nie może być miejscem, gdzie istnieje przyzwolenie na łamanie prawa – mówi kurator. Dlatego skieruje wniosek do fundacji Dyslektyk o odwołanie dyrektorki. – Jesteśmy przerażeni tym, co się stało – mówi Krystyna Borowiec, wicedyrektorka szkoły.
Liceum i Gimnazjum Fundacji Dyslektyk działają od dziesięciu lat. Chodzą do nich uczniowie z problemami, m.in. z ADHD, wyrzuceni z innych placówek. Szkoła kilka razy zmieniała siedziby, bo fundacja nie płaciła czynszu. Od kilku miesięcy trwa spór pomiędzy najemcą budynku, a dyrekcją Dyslektyka.

Dotychczas do największego wycieku testów gimnazjalnych doszło w 2002 r. w Błoniu. Nauczyciele Gimnazjum nr 1 dali uczniom ściągi z prawidłowymi odpowiedziami. Egzaminy niezgodnie z procedurami nadzorowali też wychowawcy klas. Egzamin powtórzyło 147 gimnazjalistów. W kolejnych latach dochodziło do pojedynczych przypadków unieważnienia egzaminów w warszawskich szkołach. Udowodniono, że uczniowie ściągali. Do najpoważniejszego incydentu – wycieku egzaminu maturalnego – doszło zaś w 2004 r. w województwie opolskim. Prawie 14 tys. maturzystów pisało ponownie egzamin z języka polskiego i matematyki, bo testy zostały przed maturą opublikowane w Internecie. Wyniosła je pracownica drukarni.



Temat: kto mi odpowie? :)
Hejka no wiec wszystko zalezy od tego, ile masz punktów z pisemnego egzaminu z języka polskiego na maturze. Jesli masz od 80% w górę z podstawowego i ponad 50% z rozszerzonego to sądzę ze mozesz spokojnie ruszać na ten kierunek Wyniki te są przeliczane wg specjalnego wzoru, który pozwoli ustalić wspólną listę dla osób ze starą i nowa maturą. Maksymalnie mozna dostać 45 punktów. O ile dobrze pamietam w zeszłym roku przyjęto za pierwszym razem 127 osób, czyli 120 "zwykłych" kandydatów i 7 z orzeczeniem o niepełnosprawności. Wśród tych 120 studentów większość miała 45 punktów a okolo 5 ostatnich osób mialo 44,5. W porównaniu do rekrutacji 2003/04 i 2004/05 chetnych na ten kierunek było bardzo duzo. Za pewne przyczyną tego byl brak egzaminów wstepnych, a wymagany przedmiot na maturze czyli j. polski miał przeciez kazdy Mało oblegana była fil pol o spec. bibliotekoznawczej - limit wynosil chyba 30 miejsc, a chetnych bylo tylko 17 czy jakos tak. Osoby, ktore nie zostały przyjete na tę "ogólną" fil polską otrzymały propozycje złozenia dokumentów na tę osobną specjalizację. Ale szanse mieli już raczej tylko Ci tuż pod "kreską", czyli którzy byli w pierwszej 30 na liscie osób nieprzyjętych.
Jesli chodzi o mnie to nie mam sie niestety czym pochwalic na swiadectwie dojrzałosci (no moze jedynie ustny polski, z któego dostałam 100% pkt ) Za to jesli chodzi o pisemne to z podstawowego mam 63%, a z rozszerzonego... 28% Po przeliczeniu tych wyników, moja punktacja wynosila 39 punktów. Czyli oczywiscie nie zostałam przyjeta. W dniu dzisiejszym na pewno nie startowałabym na filologie polską z tak małą ilością punktów, ale po prostu nalezę do tych szczęśliwców z mianem "królików doświadczalnych", czyli
-pierwszy rocznik idący do gimnazjum,
-pierwszy rocznik piszący test gimnazjalny
-pierwszy rocznik zdający nową maturę
-pierwszy rocznik startujący w nowej rekrutacji na studia...
Złożyłam dokumenty na ten kierunek bo zawsze marzyłam o studiach polonistycznych i sądziłam że mam szanse sie dostać, bo uznałam ze róznica pomiedzy 45 pkt a 39 pkt nie jest tak ogromna. Poza tym statystyki z poprzednich lat wskazywały, ze to mało oblegany kierunek. Ale jak widac myliłam się. Byłam na 168 miejscu na liscie osób nieprzyjętych Odwołanie też nie pomogło. Rodzice zaproponowali mi ze zaplacą za studiowanie w charakterze wolnego słuchacza. Złożyłam w biurze rekrutacji podanie o przyjecie mnie na studia jako wolny słuchacz i tym razem sie udało Przez pierwszy semestr byłam "free", a od kwietnia br. jestem juz szczesliwą posiadaczką indeksu, legitymacji i statusu studenta filologii polskiej na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy Czas ubiegłorocznych wakacji, czyli stałe czekanie na wyniki rekrutacji, otrzymywanie z uczelni informacji o kolejnym nieprzyjeciu był cięzkim i dołującym okresem, ale warto było Nie jestem na tych studiach orłem i nie moge poszczycic sie wspanialymi wynikami, ale ciesze sie ze tu studiuje. Owszem jest to trudny kierunek, ale zarazem ciekawy i wg mnie fajny Profesorowie sa ogólnie w porządku, ludzie też raczej spoko. Panuje tu zupelnie inna mentalność niż w szkole średniej czy gimnazjum - oczywiscie w sensie pozytywnym. Dlatego niezależnie od tego ile masz punktów, próbuj, bo warto
Pozdrawiam i zycze Ci powodzenia Jesli zalezy Ci na tych studiach, to bądź optymistką i wierz, ze w przyszlym roku akademickim bedziesz mijać mnie i pozostałych polonistów z tego forum na uczelnianych korytarzach w budynku przy ulicy Jagiellonskiej 11, a uda Ci sie to zrealizowac trzymam kciuki



Temat: Powodzenia zioomki
Dobra, widzę, że temat lekko się ruszył, to może się pochwalę pewną rzeczą, o której z resztą spora część userów wie; otóż, jakiś czas temu wysłałem mejl ze skargą na źle ułożone (IMO) pytania w teście humanistycznym, no i 2 dni temu doczekałem się odpowiedzi ;].. O to mejl, a poniżej jako cytat odpowiedź od komisji.

Szanowna Komisjo Egzaminacyjna!
Piszę w sprawie ułożonych przez Państwa testów gimnazjalnych,
które chcąc nie chcąc zmuszony byłem pisać. Przyznam szczerze, że
już dawno nic mnie tak nie rozbawiło jak niektóre pytania i
odpowiedzi w teście humanistycznym- gratuluję poczucia humoru, ale
prima aprilis mamy dawno już za sobą, więc może wypadałoby
bardziej poważnie podejść do układania pytań i odpowiedzi? Ale po
kolei.
Pierwsza sprawa to pytanie zamknięte. W większości pytania testowe
były w miarę przyzwoicie ułożone, lecz i tutaj trafiło się parę
rodzynków. Najciekawszym z nich jest pytanie 7, które pozwolę
sobie przytoczyć wraz z prawidłową odpowiedzią:
Stwierdzenie: "współcześnie jesteśmy w pełni zdemokratyzowani" w
kontekście akapitu oznacza:
mamy prawo do indywidualnych upodobań w sferze mody.
Z całym szacunkiem do Komisji, ale osoba udzielająca odpowiedź na
to pytanie posługiwała się mózgiem jak pijany chłop siekierą.
Przede wszystkim osóbka ta najpewniej za bardzo nie wie co to
znaczy "demokratyzm"- (czyżby syndrom 7latka? poznał nowe słowo i
już rzuca nim prawo na lewo...) gdyż jest w wielkim skrócie
polityka opierająca się na woli większość. I w takim wypadku
prawidłowa powinna być odpowiedź: "wybierając styl ubierania się,
uznajemy wolę większości" gdyż tak właśnie wygląta takowy
swoisty "demokratyzm odzieżowy"- nosimy to co woli większości.
Sporego banana na mej twarzy wywołała też prawidłowa Państwa
zdaniem odpowiedź do 9 pytania: ("Słowa: "kto przechodzi obok
mody, przechodzi obok życia" w kontekście całego tekstu całego
tekstu oznacza, że...")
"jest źródłem informacji o życiu człowieka."
Przede wszystkim w tym pytaniu kilka odpowiedzi można brać pod
uwagę jako prawidłowe- moim skromnym zdaniem (które oczywiście
jest błędne, bo Szanowna komiksja w końcu udziela odpowiedzi jak
chce- czyżby syndrom Wałęsy? "Przecież 2 + 2 to trzy!") można
nawet powiedzieć, że wszystkie są prawidłowe. Zakładając nawet, że
podana przez Komisję odpowiedź jest prawidłowa to i tak trzeba
przyznać, że komisja się nieźle popisała- przecież w pytaniach
zamkniętych definitywnie powinna być JEDNA prawidłowa odpowiedź, a
nie kilka mylących, czy też łudząco do siebie podobnych...
Ale odłóżmy już na bok te pytania testowe i przejdźmy do
prawdziwych rodzynów z pytań otwartych. Cóż i tutaj Szanowna
komisja "dała czadu", że hoho. Spójrzmy chociażby na pytanko 22-
ja przepraszam bardzo, ale gdzie w zacytowanym fragmencie
Podkomorzy nazwał Polaków bezmyślnymi czy też głupimi? Panowie i
Panie czas na okularki lub lekcje czytania ze zrozumieniem (Ouć,
przecież ten test miał być w dużej mierze sprawdzianem naszych
umiejętności czytania ze zrozumieniem...) bo naprawdę pomimo
włożenia ogromnego trudu w odnalezienie takich określeń
jak "głupi", "bezmyślni", nie doszukałem się ich.
Bananowy uśmiech na mej twarzy wywołała też odpowiedź do pytania
nr. 28- "modna stała się..., ostatnio najbardziej popularna
jest..."- przecież w poleceniu było wyraźnie napisane: "(...)oddać
ZNACZENIE wyrażenia ostatni krzyk mody.Prasa donosi, że ostatnim
krzykiem mody jest literatura fantastycznonaukowa.". Czy mam
przytoczyć Państwu definicję słowa "znaczenie"? Cóż, bliski
kontakt ze Słownikiem Języka Polskiego jest dla Państwa wielce
wskazany.
Mógłbym jeszcze tak długo wymieniać bo podobnych ciekawostek jest
cała masa, ale wydaje mi się, że przytoczone przeze mnie przykłady
w 100% udowodnią Państwu, że coś się Wam przy układaniu tych
testów za przeproszeniem popieprzyło... Z góry dziękuje za
poświęcenie paru chwil na przeczytanie tych moich wypocin i
odpowiedź i serdecznie Pozdrawiam.




Temat: Roman Giertych ;)
no teraz jestem pewien ze kristerr zalapal o co mi chodzi, mimo wszystko napisze to jeszcze raz na spokojnie na poczatek chce tylko powiedziec ze owszem lubie matematyke natomist nie dlatego chce by byla na maturze bo ja lubie...moja mama skonczywszy prawo pisala mature z matematyki (jeszcze kilka lat temu matura z matematyki byla obowiazkowa czy wtedy miliony ludzi matury nie zdawalo?) taktez uwaza ze na maturze matematyka byc powinna jakoze jest podstawa otaczajacego nas swiata, gdyby nie matematyka to teraz nie pisalibyscie smsow postow nie klikali na gg tylko siedzieli przed gliniana chata lub polowali z kamieniami na dziki w pobliskim lesie,

teraz sie odniose do wiekszosci argumentow, caly czas kontrujecie moja opinie tym, slabsi lub totalnie slabi uczniowie nie poradza sobie z matura- po pierwsze ci slabi i najslabsi przewaznie wybieraja szkoly zawodowe w ktorych jak sama nazwa wskazuje szkola sie w konkretnym fachu- nie wiem czy sie orientujecie ale w tych szkolach matury nie ma, jest ona tylko w liceach i technkach i uwazam ze jest to sluszna decyzja bo fryzjerka badz kominiarz matury jako takiej miec nie musza, musza natomiast miec skonczone jakies kursy przygotowawcze do swojego zawodu,
my tutaj rozwarzamy sytuacje liceow oraz technikow czyli szkol w ktorych poziom powinien byc teoretycznie wyzszy (roznie w roznych szkolach bywa), rzecz kolejna LO- liceum OGOLNOKSZTALCACE sama nazwa wskazuje iz ma przekazac ogolny zasob wiedzy z kazdej dziedziny nauki zatem nawet wymieniane przez was pochodne i granice ktore badz co badz i tak sa na profilu rozrzeszonym naleza do rzeczy elementarnych natomiast jeszcze raz podkreslam ze zdawac rozrzeszonej nikt nie musi, jak juz mowilem zauwazylem iz waszym glownym argumentem sa slabsi uczniowie, ale nie o nich tutaj rozmawiamy tylko o was przypuszcam ze jestescie uczniami liceow technikow ogolnie wydaje mi sie ze chodzicie do szkol o raczej wysokim poziomie, skoro sie tam dostaliscie to musieliscie jakos przekonac dyrekcje i grono pedagogiczne ze jestescie tej szkoly warci ze sobie poradzicie, zatem watpie by do wiekszosci dobrych i srednich liceow przyjeli was z 2-3 z maty na swiadectwach gimnazjalnych, badz niskich notach z koncowych testow gimnazjalnych (w gimnazjum tez ludzie zdaja matme- w mniejszym stopniu ale zdaje i co ci biedni wg was tam maja zrobic?), skoro juz jestescie tych dobrych OGOLNOKSZTALCACYCH liceach to powiniscie wlasnie zdobyc wiedze ogolna czas na nauke i rozwijanie konkretnego zainteresowania przyjdzie na studiach, to co jest w liceum to naprawde sa podstawy (wam sie teraz wydaje ze matematyka ktora jest w liceum to kosmos a wroccie pamiecia do czasow podstawowki gimnazjum co mysleliscie jak pani na lekcji wprowadzila dzienie badz ulamki zwykle tez wiekszosc z was nawet scislowco zastanawiala sie jak tego mozna sie nauczyc) i te podstawy wierzcie badz nie przydaja sie wam w przyszlym doroslym zyciu, kiedys bedziecie mieli swoj dom rodzine obowiazki czasami kolo domu badz w domu trzeba bedzie cos zrobic wytapetowac wykafelkowac pomalowac zbudowac nie zawsze bedzie mozna albo bedzie sensowne wynajmowanie fachowcow i wlasnie do tego potrzebna matematyka zeby wiedziec ile farby kupic czy ile paneli zeby wylozyc podloge w kuchni, tak sie strasznie rzucacie na ten material z matematyki na podstawie a co tam jest takiego strasznego ? matematyka to taki maly mechanizm w ktorym wszystko sie zazebia a czasami strasznie sie nazywa i na tym sie konczy,

mowicie tez ze to takie straszne zdawac 4 obowiazkowy przedmiot na maturze a niby dlaczego ? ja jestem po maturze i powiem wam szczerze ze jesli ktos chodzi do liceum chodzi na zajecia to naprawde trzeba sie postarac zeby nie zdac polskiego oraz jezyka obcego 30% to naprawde bardzo nie wiele wystarczy cos napisac na polaku zrozumiec czytany tekst i koniec, na angielskim jeszcze latwiej, praktycznie te 2 przedmioty oczywiscie na poziomie podstawowym to blachostka dla przecietnie uzdolnionego ucznia i nie stwierdzam tego teraz tylko stwierdzilem to juz po maturze, matematyka- co was w tej podstawowej matematyce tak przeraza na dobra sprawe macie tam tylko dzialania elementarne + - / * w roznych formach i ukryte pod roznymi dziwnymi nazwami- ciagi, rownanie kwadratowe- ot co 3 wzory ktore malo tego macie pod reka w tablicach matematycznych, a ciagi, szeregi oraz procenty przydatne sa w najrozniejszych obliczeniach skarbowy oraz bankowych ktore z pewnoscia bedziecie kiedys wykonywac, jak narazie to wszystko co tu czytam odbieram jako swego rodzaju bunt ktory i ja 2 lata temu przechodzilem

anka z ciekawosci na co sie wybierasz?



Temat: Reforma Edukacji
OTO MÓJ PROGRAM REFORMY EDUKACJI...

- 7 letnia szkoła podstawowa ( 6 lat podstawówki i rok przedszkola )
- 3 letnie Gimnazjum
- 3 Letnie liceum

Obowiązuje test siódmoklasisty mówiący o tym co dany uczeń zapamiętał przez 7 lat. Wynik jego nie wpływa na to do jakiej szkoły się dostanie. Ma prawo zlożyc podanie do każdej szkoły i każda szkoła musi ją przyjąć jeżeli nie ma zastrzeżen co do zachowania z ubiegłych lat i jeśli nadal ma wolne miejsca dla uczniów. Obowiązuje sprawdzian gimnazjalny. Tym razem uczeń musi zdobyc określona ilość punktów by dostać się do danej szkoły. Każda szkoła zakłada minimum od ilu punktów przyjmuje danych uczniów. Test gimnazjalny składa się z dwóch części- Część Humanistyczna i Matematyczno-Przyrodnicza. Obowiązuje także matura. Uczeń obowiązkowo musi zdawać J. Polski i wybrany język. Uczeń zdaje dane przedmioty w dwóch formach: pisemnej i ustnej. Każdy uniwersytet zakłada minimum od któreg przyjmuje uczniów. Uniwersytet zakłada także wydziały na które trzeba mieć określone zdane matury.

Oto lista przedmiotów które ma uczeń w:

1 klasie szkoły podstawowej:
- J. Polski
- Wychowanie Fizyczne
- Matematyka
- Lekcja ogólnonaukowa
- Religia

Klasy 2-7 szkoły podstawowej
- J. Polski
- Matematyka
- Historia
- Przyroda
- Wychowanie fizyczne
- Religia
- Muzyka
- Technika
- Plastyka
- Wybrany przez szkołę język
- Informatyka

Gimnazjum:
- J. Polski
- J. Angielski
- Wybrany przez szkołe język
- Matematyka
- Historia
- Fizyka
- Biologia
- Chemia
- Geografia
- Wychowanie fizyczne
- Wiedza o społeczeństwie
- Plastyka
- Muzyka
- Technika
- Informatyka
- Religia
- Zajęcia kreatywne ( nieobowiązkowe )- gotowanie, mechanika.

Liceum:
- J. Polski
- J. Angielski
- Wybrany przez szkołe język
- Matematyka
- Historia
- Fizyka
- Biologia
- Chemia
- Geografia
- Wychowanie fizyczne
- Wiedza o społeczeństwie ( tylko w pierwszej klasie )
- Informatyka
- Religia
- Podstawy przedsiębiorczości ( tylko w pierwszej klasie )
- Wiedza o kulturze ( tylko w pierwszej klasie )
- Zajęcia kreatywne ( nieobowiązkowe )- Muzyka, Plastyka, Technika
- Lekcja Prawa Jazdy ( tylko dla uczniów z średnią 4.75 i dla tych tórzy za conajmniej 3 miesiące osiągną 18 rok zycia )

W każdej szkole powinien być zatrudniony psycholog który pełni rolę pedagoga szkolnego.

Dyrektora szkoły wybiera się spośród nauczycieli. Która kandydatura uzyska więcej głosów wygrywa.

Dyrektor do wybordu dodatkowego języka ma prawo wybrać: Francuski, Rosyjski, Niemiecki, Hiszpański, Włoski, Portugalski. Nie wybieramy innych języków ponieważ te są najbardziej powszechne i z pośród tych uczen powinien znać język.

Uczeń z dobrymi wynikami w nauce- 4,75 i wyzej otrzymuje świadectwo z czerwonym paskiem oraz listem gratulacyjnym dla rodziców

Uczeń ze średnią ( 5,5- w podstawówce i gimnazjum, 5.0 w liceum ) i wyzej otrzymuje świadectwo z czerwonym paskiem, list gratulacyjny dla rodziców oraz od ministra edukacji narodowej i sportu ).

Uczeń ze średnią ( 5.5 w podstawówce i gimnazjum, 5.0 w liceum ) i wyzej oraz z wynikiem laureata, mistrza, zwycięzce konkursu który został zatwierdzony przez ministra MENiS jako konkurs laureacki otrzymuje świadectwo z czerwonym paskiem, list gratulacyjny dla rodziców oraz list gratulacyjny od premiera RP.

Premier RP przydziela także uczniom z średnią ( 5,5 w podstawówce i gimnazjum, 5.0 w liceum ) i wyżej stypendia w wysokości ( 200zł w podstawówce, 300 zł w gimnazjum i 400zł w liceum miesięcznie i tylko przez 6 miesięcy ). Wszystkie dzieci które otrzymają dwa razy z rzędu list gratulacyjny od premiera RP otrzymuja 2000zł oraz możliwość wycieczki za granice.

W MENiS wydziela się także specjalnie odzielone konto na system informatyzacji oraz na dopłaty dla szkół.

ODRAZU NA TAKx 72